Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009

ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Η μάχη σεναριογράφων παραγωγών στο χόλιγουντ καλά κρατεί, με τους πρώτους να έχουν πάρει εδώ και τρεις πλέον εβδομάδες θέση στα χαρακώματα του πολυτελούς προαστείου του Λος Άντζελες και τους δεύτερους να συνειδητοποιούν ότι η πρώτη ύλη που λέγεται σενάριο αποτελεί για την βιομηχανία του κινηματογράφου αλλά και της τηλεόρασης την πλέον αναντικατάστατη μορφή ενέργειας και παραγωγής έργου.

Tην πιο απόλυτη μάλιστα, κατ αντιστοιχία, και από το ίδιο το πετρέλαιο και τα δεκάδες υποκατάστατά του που κινούν, αυτή τη στιγμή, την παγκόσμια οικονομία. Γιατί, στην περίπτωση του πετρελαίου, η τιμή του οποίου καθημερινά κερδίζει την κούρσα με τις αντοχές μας, ήδη έχουν αρχίσει να διαφαίνονται στον ορίζοντα κάποιες αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις, οι οποίες μάλιστα αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στη ζωή μας, τα επόμενα χρόνια.

Με το σενάριο όμως; Τι μπορεί να γίνει; Είναι δυνατόν τελικά να παραχθούν όνειρα, φαντασιώσεις, αποδράσεις, φόβοι, αγωνίες, και γενικά να υπάρξει όλη αυτή η υπόσχεση συναισθημάτων που έλκει μαζικά τους θεατές στις κινηματογραφικές αίθουσες χωρίς την απαραίτητη μέχρι σήμερα συγγραφή ιστοριών;

Κι αν όχι, πως είναι δυνατόν τελικά να μην εισακουσθούν τα δίκαια αιτήματα των επαγγελματιών της φαντασίας;

Με τις απειλές, την τρομοκράτηση ή την επένδυση στις "πεπερασμένες" οικονομικές τους δυνατότητες;

Απομένει μονάχα να δούμε αν τελικά μπορεί να υπάρξει κάποιος διαφορετικός τρόπος, προκειμένου να εξελιχθούν οι παραστατικές τέχνες, εκτός αυτού, δηλαδή, της επαγγελματικής αναβάθμισης της μυθοπλασίας, και της ευρύτερη επαγγελματικής καταξίωσης της πρωταρχικής δουλειάς του συγγραφέα- του μοναδικού στον κινηματογράφο δημιουργού που παράγει εκ του μηδενός- και που η δουλειά του τελικά αποτελεί και το εφαλτήριο για όλες τις υπόλοιπες δημιουργικές ειδικότητες του χώρου.

Οι απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα, αναμένεται να δοθούν στο Λος Άντζελες, μέσα στις επόμενες ημέρες, και οι επιδράσεις τους ταυτόχρονα να εξαπλωθούν και στον υπόλοιπο κόσμο, θέτοντας σε μια νέα βάση την επαγγελματική συνεργασία συγγραφέων, παραγωγών.


Τα τελευταία στοιχεία από το Λος Άντζελες, σχετικά με την απεργία των σεναριογράφων κάνουν λόγο για κόστος στην οικονομία της πόλης περίπου 21 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, σε περίπτωση που συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις και τον επόμενο μήνα.

Τα βασικά αιτήματα των σεναριογράφων, που απεργούν για τρίτη εβδομάδα, αφορούν τις αμοιβές τους για τα έργα που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, στα ι Pods, στα κινητά τηλέφωνα και σε άλλα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας.

Ήδη από την απεργία επλήγησαν αρκετές τηλεοπτικές σειρές, μεταξύ των οποίων τα δημοφιλή "24", "Νοικοκυρές σε απόγνωση", "30 Rock", ενώ οι παραγωγοί αρκετών ταινιών ανέβαλαν την έναρξη των γυρισμάτων τους.

Με οδηγό, την τελευταία τους απεργία, το 1988, που διήρκησε 22 εβδομάδες και κόστισε στην παγκόσμια βιομηχανία περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια, οι σεναριογράφοι, προσέρχονται τη Δευτέρα σε συνομιλίες με τον κλάδο των παραγωγών, έχοντας ανακοινώσει την πρόθεσή τους να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις μέχρι να επιτευχθεί συμφωνία.

Διεκδικώντας, παράλληλα και ένα διαχρονικό αίτημά τους, που δεν είναι άλλο από την ουσιαστική αναβάθμιση της θέσης τους στην ιεράρχηση της σημαντικότητας των στελεχών του κινηματογράφου, οι σεναριογράφοι του Χόλιγουντ προβάλουν σήμερα ηθικά και οικονομικά αιτήματα, η αποδοχή των οποίων θα συμβάλει καθοριστικά, τόσο στην αναζωογόνηση του κλάδου τους, όσο και στην συνολικότερη εξέλιξη του κινηματογράφου.

Γιατί, όπως είναι φυσικό και επόμενο, με διαφορετική διάθεση και αφοσίωση δημιουργεί ένας ικανοποιημένος συγγραφέας, από κάποιον που συνήθισε να ζει και να εργάζεται στον πλασματικό κόσμο μιας "ιλουστρασιόν" απαξίωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου