Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΦΘΑΡΤΕΣ


Στην ταινία του «Άφθαρτος» ο πολύ καλός σκηνοθέτης Νάιτ Σιάμαλαν αναπτύσσει ένα σκεπτικό: μας λέει, ότι αν κάπου στον κόσμο υπάρχει ένας άνθρωπος εξαιρετικά εύθραυστος σωματικά με όργανα σαν ακριβή πορσελάνη, κάπου αλλού αντίστοιχα θα υπάρχει και κάποιος άφθαρτος, πραγματικά ανίκητος απέναντι στις κακουχίες. Ξαναθυμήθηκα λοιπόν την συγκεκριμένη ταινία όταν συνάντησα πριν από μερικά χρόνια έναν παλιό μου συμμαθητή.

- Γεια σου κυρ Μπάμπη του λέω, τι κάνει ο Στέφανος;
- Ο Στέφανος είμαι ρε μαλάκα, μου λέει, για τον πατέρα μου με πέρασες;

Προσπάθησα, ακαριαία να σώσω κάπως την παρτίδα μετά την γκάφα που έκανα, λέγοντας ότι δήθεν είδα τελευταία τον πατέρα του κι ότι κρατιέται πολύ καλά ο άτιμος, αλλά δεν πέτυχα και πολλά πράγματα, θυμάμαι. Ευτυχώς ο Στέφανος δεν πετούσε στα σύννεφα γιατί είχε αποκτήσει αναγκαστικά το γνώθι σ αυτόν και με συγχώρησε.

Όντας παντρεμένος με παιδί, μου φάνηκε αρκετά απογοητευμένος από τη ζωή του και απελπισμένος με τις ελληνίδες.
- Από τότε που η γυναίκα μου έφερε στον κόσμο το παιδί μας, Χάρη, ούτε να με χέσει, ήταν τα ακριβή του λόγια.

Κατόπιν παραδέχεται ότι μετά από αναγκαστική αποχή μερικών μηνών προσπάθησε κι αυτός να κάνει μια αρπαχτή αλλά κι εκεί συνάντησε την ίδια ψυχρότητα, την ίδια απάθεια, την ίδια μηχανική συμπεριφορά. Ίχνος συναισθήματος, μου λέει. Σε λάθος χώρα γεννηθήκαμε, Χάρη, καταλήγει. Απλώς ματαιοπονούμε.

Του συνιστώ να κάνει ψυχραιμία, του δείχνω την επιδερμίδα μου και τον ρωτάω αν θα ήθελε κι αυτός να αποκτήσει κάτι τέτοιο.

“Αναμφισβήτητα” μου λέει και τον ρωτάω αν είχε δει τότε την τελευταία ταινία του Σιάμαλαν. Του εξηγώ, εν συντομία, το πνεύμα της, σύμφωνα με το οποίο αν οι γυναίκες εδώ είναι έτσι, κάπου στον κόσμο σίγουρα θα υπάρχουν άλλες γυναίκες που θα ξέρουν πώς να φερθούν σ έναν άντρα, για να του δείξουν τρυφερότητα, αγάπη, προσοχή και ενδιαφέρον. θυμάμαι πολύ καλά ότι έπιασε αμέσως το υπονοούμενο!

Τον Στέφανο, τον συνάντησα ξανά τις προάλλες και ήταν άλλος άνθρωπος.
-Χάρη, μου λέει, σου χρωστάω ευγνωμοσύνη .
Μου άνοιξες νέους ορίζοντες.


Μου εξήγησε ότι πια είναι τύπος και υπογραμμός στα συζυγικά του καθήκοντα για ένα ολόκληρο χρόνο παρά 20 ημέρες. Είναι τότε που του δίνει άδεια η γυναίκα του για να κάνει ένα μικρό ταξιδάκι στο εξωτερικό, με τη δικαιολογία ότι πρέπει να παρακολουθήσει και καλά κάποιες εικοσαημερίδες (20 ημερίδες στη σειρά) για βιολογικές καλλιέργειες. Το ότι ο ίδιος είναι σουβλατζής είναι μια μικρή λεπτομέρεια που διαφεύγει της γυναίκας του, μιας και ασχολείται 24 ώρες το 24ωρο με τον γιο τους . Αυτό είναι το 20ήμερο για το οποίο πια ο Στέφανος ζει και αναπνέει και του αξίζουν πραγματικά οι... άφθαρτες που συναντάει στις σύντομές του αποδράσεις!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου