Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

Τελικά, παρέχεται δωρεάν το Facebook;


Οι όροι χρήσης για τις εταιρείες παραγωγής λογισμικών ή ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης αποδεικνύονται συχνά προσχηματικοί και ανίκανοι να προστατεύσουν τους χρήστες από την μετάδοση προσωπικών τους δεδομένων σε διαφημιστικές εταιρείες.Άλλωστε, όλο το ζουμί για τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας βρίσκεται στην στοχευμένη διαφήμιση και πολύ δύσκολα αυτές θα απαρνηθούν το αυτονόητο συμφέρον τους.Αρκεί να αναλογισθεί κανείς ότι για έναν διαφημιστή ο ιδανικός κόσμος θα περιλάμβανε ανθρώπους που θα μιλούσαν δημόσια, ανοικτά και ακομπλεξάριστα για τις προσδοκίες , τις βαθύτερες ανάγκες , τα προβλήματα και τις εμπειρίες τους, για να κατανοήσει ότι βρισκόμαστε καθ οδόν προς την πλήρη και εκούσια παραχώρηση των ευαίσθητων δεδομένων μας για κάθε χρήση.Εξάλλου, οι μικρές ομάδες χρηστών του διαδικτύου που κινούνται νομικά απέναντι στις εταιρείες, κατηγορώντας τες για παραβίαση των όρων χρήσης και παραχώρηση στις διαφημιστικές εταιρείες πληροφοριών που αφορούν δραστηριότητες των χρηστών, αποτελούν σχεδόν ένα υποτυπώδες μέγεθος μπροστά στη λαοπλημμύρα που δεν ασχολείται ούτε καν επιδερμικά με το θέμα.
Ωστόσο, αυτές οι μικρές ομάδες, που συχνά οδηγούν τις εταιρείες στα δικαστήρια πετυχαίνουν κάποιες μεγάλες νίκες, καθώς υπάρχουν ακόμα νομικά συστήματα που υπερασπίζονται με σθένος τις συνταγματικές επιταγές.Κανένα, όμως, σύνταγμα, και κανένα δικαστήριο, μελλοντικά, δεν θα μπορέσει να εμποδίσει την De Facto εξάπλωση μιας πραγματικότητας, που αψηφά κεκτημένα ανθρώπινα δικαιώματα δεκαετιών, τα οποία παραχωρούνται αυτοβούλως, στο όνομα μιας διασκεδαστικής και άμεσης επικοινωνίας που τοποθετεί σε δεύτερη μοίρα θεμελιώδη ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης.Με λίγα λόγια, ο ιδεατός κόσμος των διαφημιστών μοιάζει πιο κοντινός από ποτέ και έχοντας περιενδυθεί το μανδύα του σύγχρονου βαδίζει ολοταχώς προς την ολοκλήρωσή του.Απαιτεί μοιρασιά, γνωστοποίηση, δημοσίευση, ώστε τίποτα να μη μένει κρυφό και ιδιωτικό. Παράλληλα, οι χρήστες του διαδικτύου τον στηρίζουν σχεδόν ασυνείδητα, παρέχοντας ουσιαστικά εθελοντική εργασία στον τομέα της συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων.Έτσι, οι δικαστικές αποφάσεις εναντίον εταιρειών όπως το Facebook και τελευταία η Apple μοιάζουν με το κούτσουρο που βρίσκει καταμεσής μιας λευκής καταιγίδας ένας ναυαγός που είδε το πλοίο του να βυθίζεται.Φαίνεται ότι τελικά, οι ίδιοι οι πολίτες, οι χρήστες, θα επιβάλλουν στα δικαστήρια τους όρους των διαφημιστών. Και θα ολοκληρωθούν ως καταναλωτικά όντα συμμετέχοντας εκτός από τις φάσεις, της έρευνας, της δημιουργίας και της κατανάλωσης και σε εκείνη της προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου