Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

32 Δεκέμβρη (του Enki Bilal )


Στις 31 Δεκέμβρη ακριβώς συμβαίνει μια εξαφάνιση σχεδόν ταυτόχρονη, στο δωδέκατο χτύπημα του ρολογιού, τα μεσάνυχτα. Πρόκειται για δέκα εξέχουσες πνευματικές προσωπικότητες που σημάδεψαν με το έργο τους την ιστορία της ανθρώπινης εξέλιξης. Νωρίτερα ή αργότερα-μικρή σημασία έχει-η Λεϊλά, ο Αμίρ και ο Νάικ, τους οποίους ο συγγραφέας μας συστήνει ως τρεις φωνές από το Σεράγεβο, συμμαχούν για να αντιμετωπίσουν την παράξενη υφή ενός κόσμου που έχει αναγάγει τα επιστημονικά κριτήρια σε υπέρτατη αντιδιαστολή της λογικής τάξης και της σχέση αιτίας αιτιατού, όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα ως κινητήριας δύναμης ενός παραμυθιού με άγνωστη καταβολή προερχόμενο από μια μακρινή εποχή.
Ο Όπτους Γουόρχουλ είναι ένα αναστημένο τέρας που προσεγγίζει τα πειράματα και τα εγκλήματά του στη βάση της παραγωγής ενός έργου τέχνης.
Αντιπροσωπευτικό δείγμα του σατανικού έργου του θεωρείται ένα πολύνεκρο χάπενινγκ, το οποίο ο ίδιος θεωρεί αξεπέραστης καλλιτεχνικής αξίας.
Εκστασιασμένοι από το μέγεθος της μεγαλοφυΐας του δηλώνουν και οι κριτικοί τέχνης που κατάφεραν να επιβιώσουν κατά τη διάρκεια της προβολής του.

Πρόκειται για ένα αριστουργηματικό επεισόδιο της φουτουριστικής μυθολογίας του Enki Bilal (το δεύτερο μέρος της περίφημης Τετραλογίας του Τέρατος) αντάξιο της συγγραφικής και σχεδιαστικής ιδιοφυΐας του, το οποίο μας ταξιδεύει σ ένα κόσμο δυσοίωνο και εφιαλτικό μέσα από καθηλωτικές εικόνες και λογοτεχνικές εξάρσεις.
Μέσα από τις εικόνες και τα λόγια του Bilal ξεπροβάλλει ένα φουτουριστικό σκηνικό, όπου η έκδηλη ποίηση και ο ανατρεπτικός σουρεαλισμός παράγουν συναισθήματα και σκέψεις που εμφυσούν στους χαρακτήρες του κουράγιο και δύναμη για να αντιμετωπίσουν τη διαφαινόμενη τραγωδία.
Για να μας εισάγει τελικά, βήμα-βήμα, σ έναν κόσμο όπου η τέχνη έχει από καιρό ξεχειλώσει τα όριά της και που τώρα πια εξαντλεί τις δυνατότητές της μέσα από τις επιστημονικές ανησυχίες μιας αρρωστημένης διάνοιας, που έχει βάλει σκοπό της ζωής του να καταστρέψει τον ανθρώπινο πολιτισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου