Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Contraband


Η πρώτη γεύση που σου αφήνει το σινεμά του Kormakur είναι αυτή της λιτότητας. Ένα σινεμά τόσο αφαιρετικό ακριβώς επειδή είναι τόσο στέρεα οργανωμένο που είναι σχεδόν αδύνατο να υποκύψει στην φλυαρία ή να του προσάψεις οτιδήποτε περιττό: είτε αυτό είναι ένα πλάνο που σημαίνει κάτι περισσότερο από αυτό που απεικονίζει, είτε μια εκκεντρική γωνία λήψης είτε κάτι υπερβολικό στο παίξιμο των ηθοποιών. Τίποτα από αυτά. Τελικά δε θρηνώ ούτε για τα χρήματα, ούτε για το χρόνο που δαπάνησα για να δω την ταινία, αλλά σίγουρα κρατάω από αυτήν μόνο επιμέρους στοιχεία που κατάφεραν να μου κεντρίσουν το ενδιαφέρον


Το πιο αξιοσημείωτο από αυτά είναι το γεγονός ότι ο Baltasar Kormakur, o οποίος έχει σκηνοθετήσει στο παρελθόν το ενδιαφέρον αστυνομικό θρίλερ “Jar City”, που δεν τιμήθηκε αρκούντως από τους Έλληνες θεατές αναλαμβάνει εδώ τη σκηνοθεσία της αμερικάνικης διασκευής του ισλανδικού αστυνομικού θρίλερ “Reykjavik-Rotterdam” του 2009 στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο ίδιος, μια μετάβαση γεμάτη ρίσκα και προκλήσεις.

Τελικά, η δημιουργική ικανότητα του σκηνοθέτη αναπνέει άνετα όσο η ταινία κινείται στα δαιδαλώδη μονοπάτια του οργανωμένου εγκλήματος ενώ και η ζύμωση του με το είδος είναι εμφανής, καθώς μοιάζει να ελέγχει πολύ καλά την φόρμα του και να κινεί την κάμερα με τρόπο που να αποκαλύπτει το πιο σημαντικό περιεχόμενο μέσα στο οπτικό πεδίο. Συνέπεια όλων αυτών είναι ότι σίγουρα το αποτέλεσμα ξεπερνάει το επίπεδο των καλών προθέσεων.

Καίριο και ακριβές το βλέμμα του Kormakur παρακολουθεί την κυμαινόμενη περιπέτεια ενός ανθρώπου με εγκληματικό παρελθόν που αναγκάζεται να θυμηθεί ορισμένες από τις παλιές πρακτικές του προκειμένου να βοηθήσει τον κουνιάδο του που έχει τρεξίματα με έμπορο ναρκωτικών και να προστατεύσει την σύζυγο και τον γιο του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου