Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Η απίστευτη και θλιβερή ιστορία του αθώου Μπράβου και του άσπλαχνου αφεντικού του

Πηγαίνει λοιπόν μια μέρα ο πελάτης να αγοράσει απ το λιανέμπορα μια άλφα ποσότητα ενός αγαθού και παίρνει μαζί του και έναν Μπράβο.

 -Τον βλέπεις αυτόν δίπλα μου;   λέει με νόημα στο λιανέμπορο ,όταν φτάνει μπροστά στο ταμείο,   και αμέσως φεύγει χωρίς να πληρώσει μία.
Καθώς εκείνος φεύγει ο λιανέμπορος του λέει: τουλάχιστον μπορείς να μου δανείσεις για λίγο τον μπράβο σου; Τον παίρνει λοιπόν  από το χέρι και επισκέπτονται μαζί τον χονδρέμπορο. Όταν έρχεται η ώρα να πληρώσει για τα υλικά που αγόρασε ο λιανέμπορος λέει με νόημα στον χονδρέμπορο: Τον βλέπεις αυτόν δίπλα μου; και φεύγει χωρίς να πληρώσει μία.

  Όμως ο χονδρέμπορος του φωνάζει: στάσου στάσου: τουλάχιστον μπορείς να μου δανείσεις για λίγο τον μπράβο σου; Τότε ο χονδρέμπορος παίρνει τον μπράβο από το χέρι και πηγαίνει στον παραγωγό. Παραγγέλνει ότι είναι να παραγγείλει κι όταν έρχεται η ώρα της πληρωμής του λέει: τον βλέπεις αυτόν δίπλα μου; και φεύγει χωρίς να πληρώσει μία.

 Καθώς εκείνος φεύγει ο παραγωγός του φωνάζει:- Στάσου στάσου. Τουλάχιστον μπορείς να μου δανείσεις για λίγο τον μπράβο σου; Τότε ο παραγωγός παίρνει τον μπράβο από το χέρι και πηγαίνει προς του εργαζόμενους του. Όταν φτάνει η ώρα της πληρωμής εκείνος τους λέει: Τον βλέπετε αυτόν δίπλα μου; και φεύγει. Στάσου στάσου του λένε οι εργαζόμενοι. Τουλάχιστον μπορείς να μας δανείσεις για λίγο τον μπράβο σου; -Α όχι, λέει ο παραγωγός, αυτό δε γίνεται επειδή αφενός ο μπράβος δεν μου ανήκει και αφετέρου διότι εγώ τέτοιες πρωτοβουλίες  δεν παίρνω.

  Ο μπράβος όμως ο καημένος στο τέλος της ημέρας  του ζητάει το μεροκάματό του, αλλά ο παραγωγός κάνει την πάπια: -Α εγώ δεν ξέρω τίποτα, του λέει. Ο χονδρέμπορος να σε πληρώσει, από αυτόν σε πήρα. Τότε ο μπράβος πηγαίνει στον χονδρέμπορο, ο οποίος του λέει: -Α, ούτε κι εγώ ξέρω τίποτα. Εγώ σ πήρα από τον λιανέμπορο. Σ αυτόν να πας  να σε πληρώσει.

Τότε ο μπράβος πηγαίνει στο λιανέμπορο για να του δώσει τα λεφτά που του χρωστάει, μα εκείνος του λέει: -Τι σχέση έχω εγώ με αυτά. Εγώ σε δανείστηκα από τον πελάτη μου. Σ αυτόν πρέπει να πας.

Αυτό ακριβώς έκανε ο μπράβος και πήγε απευθείας στον πελάτη

 -Εγώ ρε φίλε  έχω να σε δω από το πρωϊ, του λέει ο πελάτης και έχεις και  το μέγα θράσος να μου ζητάς και μεροκάματο; Πες μου, δηλαδή, αν έχεις το θεό σου: άνοιξες κανένα κεφάλι σήμερα; Μάτωσες  καμιά μύτη; Πείραξες έστω μια τρίχα απ το κεφάλι ενός ανθρώπου;

- Όχι, λέει, ο καημένος ο μπράβος, συνοφρυωμένος.
-Ε τότε πως θέλεις να πληρωθείς, από τη στιγμή μάλιστα που ξέρεις ότι δεν έχεις δουλέψει καθόλου. Δεν έχεις λίγο φιλότιμο; Δε βλέπεις ότι ο κόσμος υποφέρει;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου