Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Ους δάνειο συνέζευξε κανείς μη χωριζέτω


Δεν ξέρω και δεν νοιάζομαι αν μ έχεις απατήσει
αρκεί βρε στον Τατσόπουλο να μην έχεις καθίσει
εγώ θέλω η γυναίκα μου να έχει αξιοπρέπεια
γιατί έχουμε μικρά παιδιά και δάνεια και πρέκια

τα χρήματα τα δανεικά σπίτια πολλά έχουν σώσει
ζευγάρια που θα χώριζαν αν είχαν ξεχρεώσει
τα δάνεια μάς κρατούν μαζί σ όσα η ζωή μας φέρνει
του ιερέα η σιγουριά στην τράπεζα μας στέλνει

οι γάμοι όλοι να γίνονται στις τράπεζες να πρέπει
κι ούτε σπίτια θα κλείνονται κι ούτε η ψυχή θα ρέπει
σε σκέψεις μαύρου χωρισμού που τα παιδιά πληγώνουν
ας μένουν τα ζευγάρια βρε σ αυτά που τα ενώνουν

Ους  δάνειο συνέζευξε κανείς μη χωριζέτω
γάμο δανειοληπτικό θα κάνουμε υποθέτω
αρκεί βρε στον Τατσόπουλο να μην έχεις καθίσει
όσο και αν εμένανε με έχεις συνηθίσει

2082: Και μια είδηση της τελευταίας στιγμής.


Καταργήθηκε η ελληνική γλώσσα. Επίσημη γλώσσα των Ελλήνων η Αγγλική. Συγκέντρωση διαμαρτυρίας επτά ανθρώπων έξω από το υπουργείο Παιδείας. Ας αλλάξουμε κλίμα ας αλλάξουμε διάθεση. Κυκλοφόρησε ο νέος δίσκος του Τζορτζ Ευστρατιάδης με έντεκα ολοκαίνουργια ζεϊμπέικα τραγούδια σε στίχους Barry Clark και μουσική Thomas Henry.

Τίτλος; It s raining fire in my strata.

Ψωμί, ξυλεία, ελευθερία


Έχω ένα γείτονα ο οποίος κάθε Σάββατο πρωί ξεφορτώνει περίπου πέντε μεγάλα σακιά με ξύλα στο απέναντι πεζοδρόμιο και κατόπιν τα ανεβάζει ως το σπίτι του στον τελευταίο όροφο. Προφανώς η σόμπα του έχει ταινία. Διαφορετικά δεν θα κατέβαζε τον αγλέουρα.

Στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς

Σύσσωμος ο ελληνικός λαός αναρωτιέται γιατί ο ζουρλομανδύας-κουβερτάκι κοστίζει 45 ευρώ στην Γερμανία και 49 στην Ελλάδα.

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Το έσωσα κάπως;


Όταν ήμουν τριών χρονών μια τσιγγάνα είπε στη μητέρα μου: “ο γιος σου κάποτε θα γίνει μεγάλος και τρανός”. Κι εκείνη συνεσταλμένη και ταπεινή, όπως πάντα, απάντησε: “Καλό παιδί να γίνει κι όλα τ άλλα...”

Όταν έγινα δέκα χρονών ο δάσκαλός μου είπε στην μητέρα μου: “ο γιος σου κάποτε θα γίνει μεγάλος ποδοσφαιριστής”. Κι εκείνη συνεσταλμένη και ταπεινή, όπως πάντα, απάντησε: “Καλό παιδί να γίνει κι όλα τ άλλα...”

Όταν έγινα δεκαεπτά η καθηγήτριά που μας έκανε πολιτική οικονομία είπε στη μητέρα μου: “Ο γιος σου κάποτε θα διαπρέψει και θα  γίνει ή μεγάλος επιχειρηματίας ή μεγάλος πολιτικός”. Κι εκείνη συνεσταλμένη και ταπεινή, όπως πάντα, απάντησε: “Καλό παιδί να γίνει και όλα τ άλλα...”
Σήμερα που όλοι της λένε τι καλό παιδί που έχεις εκείνη δε λέει τίποτα περισσότερο από ένα βιαστικό “ναι ναι”. Κι ύστερα  χάνεται χωρίς πολλές πολλές κουβέντες μέσα στο πλήθος, δικαιωμένη, συνεσταλμένη και ταπεινή, πνίγοντας μέσ στα χείλη της ένα  βασανιστικό λυγμό ικανοποίησης, περηφάνιας και χαράς.

Ο Ρίτσος των τραπεζιτών

Πως μου το είπε τις προάλλες ο πατέρας μου; εσύ μια μέρα θα γίνεις ο ποιητής που θα εκφράσει τους καημούς και τις αγωνίες της άρχουσας τάξης.

Γερμανική αλληλεγγύη


-Ποιητική αδεία; τι είναι αυτή; μου λέει ο υπάλληλος του ΙΚΑ.
-Μα καλά μιλάτε σοβαρά; Μου λέτε ότι είστε 30 χρόνια συνδικαλιστής κι ότι ταυτόχρονα γράφετε και στίχους και δεν ξέρετε τι είναι η ποιητική αδεία; του είπα.
Κατάλαβα ότι τον έκανα να ντραπεί , αν και δεν ήταν στις προθέσεις μου.
-Όχι, κύριε, δεν ξέρω, αλλά σας ευχαριστώ που με πληροφορήσατε για την ύπαρξή της. Μου ανοίξατε τα μάτια, μου λέει.
-Μα αν δεν βοηθάει ο ένας τον άλλον σ αυτούς τους δύσκολους καιρούς πότε θα το κάνουμε, λέω εγώ.
-Νά στε καλά κύριε, μου λέει. Κι εγώ για να σας ευχαριστήσω, θα βάλω αμέσως την υπογραφή που μου ζητήσατε.
Φεύγοντας εγώ γυρίζω και του λέω.
-Και μην τους αφήνετε να σας πιάνουν κότσο. Να πάτε ταχέως σ έναν εργατολόγο και να τον ρωτήσετε τι είναι η ποιητική αδεία και αν την δικαιούστε.
-Σ ευχαριστώ καλέ μου άνθρωπε, μου λέει. Ο θεός να σε έχει καλά. Καλέ μου άνθρωπε.

Ποιητική αδεία: Μια άδεια που δικαιούνται μόνο όσοι δημόσιοι υπάλληλοι γράφουν καλούς στίχους.

Ελεγχόμενη χρεοκοπία

Εντάξει! μου λέει αυτή. Μπορεί να μην ήσουν ο καλύτερος εραστής που είχα ποτέ, αλλά δεν ήσουν ούτε κι ο χειρότερος.

Ρώτα ρώτα όλοι...

...στη μέση ο Μανώλης / χέρια πόδια αδρανή/ και βολεύτηκαν εκεί...



Χρειάστηκε να περάσει από τέσσερα γκισέ και να κάνει ισάριθμες ερωτήσεις για να καταλάβει που ακριβώς έπρεπε να πάει για να τελειώσει τη δουλειά του. Όταν βεβαιώθηκε ότι είχε καταλάβει καλά και άρχισε να κινείται προς το σωστό γραφείο σηκώθηκε ο υπάλληλος από το πέμπτο γκισέ και αφού πρώτα κοίταξε αγριεμένα τον συνάδελφο του στο 4, του φώναξε:

-Εεε, κύριε, που πας, εγώ δεν θα ερωτηθώ; Έτσι κάνουν;

Πληθυντικός αγενείας


Μα σας το είπα δύο φορές κύριε, του λέει. Τι δεν καταλάβατε; Θα σας το ξαναεπαναλάβω λοιπόν και τρίτη. Εδώ, παρότι γράφει μητρώο, δεν είναι το μητρώο. Για να βρείτε το Μητρώο πρέπει να απευθυνθείτε στον συνάδελφο που είναι στο γκισέ νούμερο 5 και αυτός θα σας εξυπηρετήσει αμέσως.

Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

Ματαιοδοξία


Ματαιοδοξία χειρότερη από φήμη
φέρνει  η ταπεινοφροσύνη
αυτού που τίποτα δε δίνει
γιατί πιστεύει ότι όλα στη ζωή
 έχουν ειπωθεί, γραφτεί και γίνει.

W.B Yeats. Ποιήματα



Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους αγγλόφωνους ποιητές του 20ου αιώνα.
Ο Ιρλανδός ποιητής και θεατρικός συγγραφέας  William Butler Yeats έλαβε το βραβείο Νόμπελ για τη λογοτεχνία το 1923.
Η ποίησή του χαρακτηρίζεται από μια διαρκή αναζήτηση του ρυθμού της καρδιάς του σύγχρονου ανθρώπου μέσα στον κόσμο.
Ο Yeats δεν ανήκει στους ποιητές που διαβάζονται αυτολεξεί. Στο τόσο πλούσιο όσο και ετερόκλητο έργο του δεσπόζει συχνά το ενδιαφέρον του για την αναβίωση της κελτικής ταυτότητας που τον οδήγησε στην συστηματική έρευνα τόσο των ιρλανδικών μύθων όσο και της προφορικής παράδοσης της πατρίδας του.
Μέχρι το τέλος της ζωής του θα γράψει εκατοντάδες ποιήματα, ενώ θα ασχοληθεί ενεργά και με το θέατρο, δίνοντας θεατρικά έργα τα οποία γνώρισαν εξαιρετική επιτυχία.
Ο ανεκπλήρωτος και γεμάτος πάθος έρωτάς του για την Maude Gonne διατρέχει την ιστορία της προσωπικής του ζωής.
Με ταυτόχρονη παράθεση και των αγγλικών κειμένων από τις εκδόσεις “βιβλιο...βάρδια” μεταφρασμένα από μια σημαντική ποιήτρια την Μαρία Αρχιμανδρίτου, τα ποιήματα του Yeats αλωνίζουν τα σκονισμένα ράφια φθηνών βιβλιοπωλείων συνομιλώντας με βιβλία του  Ezra Pound και της Isabella Augusta για το ανεκπλήρωτο της σχέσης του με την Gonne  για την οποία έγραψε τα καλύτερα ερωτικά του ποιήματα, μιας γυναίκας που υπήρξε για τον ποιητή διαρκή πηγή έμπνευσης και το εκστατικό ανέφικτο ενός βασανιστικού πάθους.

Η τέχνη της γραφής (Άντον Τσέχοφ)



Τα σημειωματάρια του μεγαλύτερου κατά πολλούς δραματουργού της σύγχρονης εποχής, όπως τα συγκέντρωσε ο Πιέρο Μπρουνέλο, ψαχουλεύοντας κυρίως μέσα στην αλληλογραφία του, είναι μια μικρή παρακαταθήκη χρήσιμη όχι μόνο για τους επίδοξους συγγραφείς αλλά και για τους λάτρεις της ανάγνωσης.

Σύντομες επιστολές του Τσέχοφ που απευθύνονται στον αδελφό του Αλέξανδρο, τον Μάξιμ Γκόρκι, αλλά και σε άλλους συγγραφείς της εποχής του, που θέλουν να φωτίσουν τις αδυναμίες τους κάτω από το αισθητικό βάρος  των υποδειγματικών συμβουλών του Ρώσου συγγραφέα, περιλαμβάνονται στο βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη.

Πως να γράψετε ένα μυθιστόρημα αγωνίας και δράσης (Πατρίτσια Χάισμιθ)




Βασισμένη σε αρχές που αποδείχθηκαν λειτουργικές στο χρόνο κι όχι σε κανόνες και αυστηρές υποδείξεις που απωθούν τον επίδοξο συγγραφέα από το να εντρυφήσει βαθύτερα στα τεχνικά γνωρίσματα της επιτυχημένης γραφής, η πραγματεία της διάσημης συγγραφέως Πατρίτσια Χάισμιθ περί γραφής αποτελεί μια ανάλυση της μεθόδου της δουλειάς της για τα ζωτικά στοιχεία του σασπένς στη μυθοπλασία.

Αρκετά νωρίτερα από αρκετούς σημερινούς της συναδέλφους η Χάισμιθ μίλησε με αμεσότητα για τη χρήση προσωπικών βιωμάτων, τα προβλήματα της πλοκής και της οργάνωσης της δομής, τις ιδιαίτερες δυσκολίες που προκύπτουν κατά το πλάσιμο των χαρακτήρων, αλλά και τις “κορυφώσεις”, το σασπένς και πως δημιουργείται η προσδοκία στο θεατή,  αποκαλύπτοντας τα μυστικά της τέχνης της μέσα σ αυτό το βιβλίο που αποτελεί ένα πολύ διακριτικό εγχειρίδιο για μελλοντικούς συγγραφείς.

Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

Στα ίχνη μιας ανατροπής


Τότε που πέναλτι δεν πήρα
σε καθαρή ανατροπή
αντίπαλός μου ήταν η πείρα
και διαιτητής ήσουν εσύ

τώρα που σβήσανε τα φώτα
και του γηπέδου οι προβολείς
μία σκιά γυρνάει στα χόρτα
στα ίχνη μιας ανατροπής

ήταν τζαρτζάρισμα βαρβάτο
κείνο που μού κανε η ζωή
βρέθηκα αμέσως από κάτω
κι έλεγες «παίζεται» εσύ

γιατί δεν πρόσεξες τη φάση
σου φάνηκε θεατρική
η πτώση μου κι όσα είχα χάσει
μέχρι να κερδηθείς εσύ

τώρα μιλάς όλο γι αγάπη
μ αγαπολόγους της σειράς
και λες πως πάντα κάνεις κάτι
για να χεις όποιον αγαπάς

σου δίνω δίκια όσα ζητήσεις
γιατί σ αγάπησα πολύ
στο σταυροδρόμι αν κολλήσεις
ο φόβος πια σε οδηγεί

Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013

Η αγάπη έγινε πίκρα


Η αγάπη έγινε πίκρα
δηλητήριο αργό
όσα είχα να πω στα είπα
τώρα δε μιλώ εγώ

σ ένα μπουκαλάκι μέσα
το φαρμάκι σου κρατώ
και το πίνω πρέζα πρέζα
για να ξέρω που πατώ

έπρεπε να σ είχα σβήσει
απ την πρώτη τη στιγμή
όταν μ είχες παρατήσει
για μια πιο εύκολη ζωή

η αγάπη έγινε μίσος
και απέχθεια βαθιά
και το τελευταίο ίσως
σβήνει μέσα μου αργά

ο άντρας νιώθει πως μετράει
όταν αυξάνει ο αριθμός
και η γυναίκα όταν πατάει
πάνω στα ερείπια  αντρός

Τα ψαχτήρια


Αν με λέγανε Τσιτσάνη
πριν στεγνώσει το μελάνι
θα σου είχα ένα στιχάκι
να το βάλεις σε στικάκι

Που, στ αλήθεια, είσαι κρυμμένη;
ψηφιακή μου αγαπημένη;
στο διαδίκτυο δε σε βρίσκω
πάρε και κανένα ρίσκο…

Θά βαζες ποτέ στα στήθια
σιλικόνη φεξαντίλ;
θά φτιαχνες ποτέ στ αλήθεια
ένα ψεύτικο προφίλ;

Τα ψαχτήρια τα ψαχτήρια
δεν μου κάνουν τα χατίρια
δεν με βγάζουνε σε σένα
τα αναθεματισμένα..

Η μυστική συνταγή ενός καλύτερου κόσμου

Η νέα διαφημιστική καμπάνια της Coca Cola έχει ως βασικό της μότο το εξής: “Πιστεύουμε σ έναν καλύτερο κόσμο”. Αλλά και η μεγάλη της ανταγωνίστρια, η Πέπσι Κόλα, πιστεύει κι αυτή σ έναν καλύτερο κόσμο, αλλά, από την πλευρά της, με σαφώς λιγότερες θερμίδες.

....του τελευταίου θρανίου


Αν κάθισες στην τάξη σου
στο πίσω το θρανίο
μοιάζει η κάθε πράξη σου
μ ένα σκασιαρχείο

κρίνεις τον εαυτό σου πριν
να σε προλάβουν οι άλλοι
κι όταν ακούγεται ένα ντριν
παθαίνεις μέγα βλάβη

υπήρχε λόγος που έμεινες
στουρνάρι στο σχολείο
είχες την τάξη όλη μπροστά
γεννούσες κάθε αστείο

κατάσκοπος και πέταγες
φτιαγμένος για φιλία
συμμαθητές μελέταγες
και όχι τα βιβλία

κατά του γάμου είμαι και
κατά του διαζυγίου
το σύνδρομο με έπιασε
του τελευταίου θρανίου

Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

Βαβούρα του φιγουρατζή




Η ιστορία εγκρίνιαξε για τα αίσχη του παρόντος
γι αυτή τη διάφανη εποχή του κατ επειγόντως
μα το παρόν δεν δίστασε της τά ψαλε ένα χέρι
ποια είσαι που γυρνάς εσύ, με του φονιά το ασκέρι;

Πιο κάτω δυο χιλιόμετρα με σπόρους μες τα χέρια
ο πόλεμος κι ο θάνατος ταΐζουν περιστέρια
ο πόλεμος κι ο θάνατος ταΐζουν την ειρήνη
στο περιθώριο πετούν ότι έχει απομείνει

γατοτροφές με σολομό τριάντα γραμμαρίων
η διατροφή των νικητών και των αναρμοδίων
το καριολί μας έβγαλε τα μάτια μ ένα βόλι
βαβούρα του φιγουρατζή, η ιστορία όλη


Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

Γλυκές ανυπαρξίες


Φαντάσου ότι ξέμειναν δυο τάσια στο τραπέζι
κι ένα φθηνό πακέτο μες τη δεξιά  παλάμη
κι έξω να πνίγει ο άνεμος τη λίμνη μ ένα γρέζι
να θες να πας για ψάρεμα χωρίς να χεις καλάμι

και να θυμάμαι λόγια που μου έλεγε ο πατέρας
πως ο φτωχός να μάθει πρέπει μόνος να ψαρεύει
γιατί η φιλοπτωχία κρύβει πάντα ένα τέρας
για να έχει ο κόσμος ο άδικος να μακροημερεύει

ακούω μια τον άνεμο και μια την απουσία
τα λάδια μες τα νύχια μου βαφές έχουνε γίνει
μουλιάζω το φυτίλι μου σε στερεή ουσία
και μια γλειψιά από φωτιά χώνεται στο καντήλι


οι τρίχες καίγονται σγουρές στην πυρωμένη στάχτη
σάλτα οι ψαράδες κάνουνε στο σκάμμα με την άμμο
χρόνια γλυκά συντάξιμα θυμάται το αδράχτι
κι εγώ ο μάγος της φυλής από εσένα χάμω


το στόμα να γιατρέψουμε ο ένας έλα του άλλου
αέρινες να ενώσουμε γλυκές ανυπαρξίες
καλάμι δίχως ψάρεμα αγάπη του αντιλάλου
κι η γλώσσα μου σαν γλύφανο να σου κεντά ιστορίες

στα μάτια σου εκδηλώθηκε μια άηχη καταιγίδα
κανένας τη Σοφία λες δεν έχει κατακτήσει
μα εγώ σοφός αισθάνθηκα μες τη δική σου ελπίδα
κι ας ήταν τρυκ φωτιστικό το ωραίο μας μεθύσι

Κυριακή, 13 Ιανουαρίου 2013

Εξωστρεφής οικονομία


Γραφείο τελετών “Ο Παύλος”.
Από 780 ευρώ.
Ρίξαμε τις τιμές μας και σας περιμένουμε.
Η προσφορά μας ισχύει μόνο για 30 ημέρες.
Όποιος πρόλαβε τον κύριο είδε...

Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2013

Ελαιοτριβείο


Σοφία, θυμάσαι τον Μητσάρα;
μέσω του οποίου μιλούσαμε;
πέρασε μια γερή λαχτάρα
τον προειδοποιούσαμε


βρήκε αδιέξοδο μεγάλο
δεν πάει πίσω ούτε μπρος
μιλάει βαριά σαν το φαντάρο
πού μεινε αιώνια σκοπός

άτολμος ήταν σαν κι εμένα
ίσως λιγάκι πιο πολύ
γι αυτό εγώ φεύγω στα ξένα
κι αυτός γυρνάει στην έξοχη

Σοφία, θυμάσαι τον Μητσάρα;
 που ήθελε στήριξη διπλή;
τυχαία τον είδα στην Καμάρα
του έτους την παραμονή

μου είπε λίγο ακόμα αντέχει
κι ύστερα πίσω στο χωριό
εκεί ο πατέρας του, του έχει
δέκα γριές ελιές κι αγρό

τα υπολόγισε όλα αλήθεια
νοίκια, ΔΕΗ, εργατικά
όλα μου λέει είναι συνήθεια
μπορεί να είναι πιο καλά

θα στήσει ένα ελαιοτριβείο
τον στήριξα σαν να σαι εσύ
κι ένιωσα τότε μες το κρύο
πως του μιλούσαμε μαζί

Το μέλλον του κινηματογράφου


Άνθρωποι θα συνωστίζονται σε ευρύχωρες κινηματογραφικές αίθουσες για να τρώνε ποπ κορν ενώ  στα διαλείμματα θα πηγαίνουν στο κυλικείο εκεί όπου οθόνες  που θα βρίσκονται σε περίοπτη θέση, θα προβάλλουν κάποια ταινία δράσης  μικρού μήκους.

Θα πάρουμε και ταινία;

Άναμπεεελ, στάσου, στάσου, ποπ κορν...



Η Σούλα και ο Τάκης αποφάσισαν να περάσουν το απόγευμα του Σαββάτου στο εμπορικό κέντρο «Κόσμος» στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον αρχικό τους σχεδιασμό, θα αγόραζαν μπόλικο ποπ κορν και πατατάκια μέχρι που η οξυδερκέστατη Σούλα παρατήρησε ότι μόνο μ αυτά δεν θα περνούσε ευχάριστα ο χρόνος τους. Γι αυτό, έπρεπε να βρούνε κι ένα καλό μέρος για να καθίσουν να τα φάνε, κι αν είναι δυνατόν και ένα συνοδευτικό για να περάσει πιο εύκολα η ώρα του κριτσανίσματος. Τότε στον Τάκη έρχεται μια φαεινή ιδέα και λέει: -Το βρήκα. Ποπ Κορν έχουμε, πατατάκια πήραμε. Γιατί δεν αγοράζουμε  και δύο εισιτήρια για να δούμε τα «Χόμπιτ»;

Οιδίποδας επί σπουδώ



Ένας σύγχρονος Οιδίποδας είναι κάποιος που σκότωσε μέσα του τις συμβουλές του πατέρα του και ακολούθησε τις συμβουλές της μάνας του



Σ αυτό το παράλληλο σύμπαν, λοιπόν, που λέγεται Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat,  καλπάζει η ανεργία μεταξύ των ανθρώπων που επέλεξαν, τελειώνοντας το λύκειο, να ολοκληρώσουν και κάποιες επιπλέον κυκλικές σπουδές. Αντίθετα, μεγάλη θεωρείται, ακόμα και για τα δεδομένα της εποχής, η απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας σε όσους αρκέστηκαν μοναχά στη βασική εκπαίδευση.
Η αλήθεια είναι ότι από τότε μου τά λεγαν εμένα αλλά εγώ δεν τους άκουγα. Γι αυτό τώρα κτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο. Μου έλεγαν: Κλείσε κανα βιβλίο βρε αγόρι μου, να στραβωθείς λιγάκι.

Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013

Είναι η ψυχή του σώματος το σπίτι




Για ν αλαφρύνει λίγο η ζωή μου
άρχισα να αδειάζω αποσκευές
πέταξα αγάπες μέσα απ την ψυχή μου
κι όλες τις ανεκπλήρωτες στιγμές

δεν ξέρω εσύ πως άντεξες ακόμη
βγαίνοντας πονηρά απ την καρδιά
κρύφτηκες μες το σώμα μου σαν πόρνη
που δεν αντέχει άλλη προσφυγιά

στου σώματος τον άγιο αποσπερίτη
χώθηκες για να μη λευτερωθείς
είναι η ψυχή του σώματος το σπίτι
και του ηττημένου ο ύπνος ελαφρύς

για να αλαφρύνει λίγο η ζωή μου
άρχισα να αδειάζω αποσκευές
θεώθηκε το σώμα μα η ψυχή μου
έγινε χώμα αδειάζοντας το χθες  

Τρίτη, 8 Ιανουαρίου 2013

Έχω δύο εαυτούς που σε μοιράζονται


Έχω δύο εαυτούς που σε μοιράζονται
και σκοτώνονται τα βράδια τους για σένα
για το τι θα κάνω εγώ με σένα σφάζονται
κι όλο αφήνουν την απόφαση σε μένα

και τους δυο μαζί παλιότερα τους γνώρισες
μα σου άρεσε ο ένας απ τους δύο
κείνον που αδιαφορούσε, τον συμπόνεσες
κείνον που σε αγαπούσε, πειθαρχείο

Τον ένα μου εαυτό που σε ζητάει
ούτε στο Facebook τον δέχεσαι τρελή
τον άλλον που σε όλους σε κατηγοράει
απ το μυαλό σου δεν τον βγάζεις μια στιγμή

έχω δύο εαυτούς που δεν τα βρίσκουνε
αν θα πρέπει να σε βρω ή να σε ξεγράψω
κι όλο κάτι νέα κόλπα εφευρίσκουνε
τις παλιές μου αναμνήσεις να ξεθάψω

κείνον που σε αγαπούσε τον παράτησες
και τον έλεγες προκλητικό μπροστά μου
κείνον που δεν σ αγαπούσε τον αγάπησες
τέτοιο πόλεμο έφερες μες την καρδιά μου

Τον ένα μου εαυτό που σε ζητάει
ούτε στο Facebook τον δέχεσαι τρελή
τον άλλον που σε όλους σε κατηγοράει
απ το μυαλό σου δεν τον βγάζεις μια στιγμή

Οι μορφωμένοι


Οι μορφωμένοι βάλαν μπότες
και γίνονται όλοι τους αγρότες
γιατί στη χώρα των γελοίων
και στο βασίλειο των μετρίων
έχουν σφραγίσει όλες τις πόρτες

Οι μορφωμένοι έχουν φρίξει
μ όσα η κρίση έχει αναδείξει
γιατί τους λένε οι βολεμένοι
χωρίς δουλειά κανείς δε μένει
αρκεί τα μούτρα του να ρίξει

οι μορφωμένοι φεύγουν έξω
κι η Ελλάς φοράει το μέσα έξω
είναι ελάττωμα η κουλτούρα
μα όταν συνέλθουμε απ την σούρα
πατρίδα πρώτος θα στις βρέξω

Η σαρκοβόρα μας αγάπη


Όποια ταυτότητα κι αν πάρεις εγώ θα σε ζητάω
κι όταν θα τρέχεις να φουντάρεις εγώ θα σε κρατάω
η σαρκοβόρα μας αγάπη, θύματα δεν αφήνει
ζει σε μια μοιρασμένη άκρη κι ότι περνά το σβήνει

Αυτό το « σ αγαπώ ακόμα» που μού πες όταν σ είδα
μοιάζει με άμμο από συμπόνια σε μια παλιά κλεψύδρα
μοιάζει με όσα για το τέλος κρατούσε η Πυθία
μοιάζει με καρφωμένο βέλος και τελική ευθεία


όποια ταυτότητα κι αν πάρεις θα σε αναγνωρίζω
δοκίμασέ με αν γουστάρεις, ζω για να σε στηρίζω
κι αν κάποτε συναντηθούμε, θα κάνω πως σε ξέρω
κι από μακριά μαζί θα ζούμε, μα μόνος θα υποφέρω

Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013

ID:A

ID:A. Γαλλική ταινία του Κρίστιαν Κρίστιανσεν.



Μια γυναίκα ξυπνάει στην κοίτη ενός ορμητικού ποταμού. Όταν συνέρχεται, επισκέπτεται το μοναδικό πανδοχείο που υπάρχει στην περιοχή και καταλαβαίνει ότι έχει πάθει αμνησία. Είναι όμως αποφασισμένη να θυμηθεί ποια είναι, γιατί κρατάει τόσα πολλά χρήματα επάνω της και κυρίως γιατί προσπαθούν να την σκοτώσουν δύο τύποι που επιβαίνουν σ ένα άσπρο βανάκι.
Η γαλλικής παραγωγής ταινία του Κρίστιαν Κρίστιανσεν δεν αντλεί το θέμα της από την καθημερινή ζωή και τις συνηθισμένες ανθρώπινες σχέσεις, αλλά επικεντρώνεται σε χαρακτήρες που ξεφεύγουν από το μέσο όρο της καθημερινότητας αυτού του κόσμου, όπως τη γνωρίζουμε.
Μιλάει για την οξυμένη ιδεολογία και για τις πολιτικές εντάσεις, τον ξεστρατισμένο ακτιβισμό, τις αστικές εμμονές και την παράνοια των αδιέξοδων σχέσεων.
Χωρίς να στοχάζεται ιδιαίτερα πάνω σ αυτά τα θέματα, η ταινία ID-A περισσότερο μοιάζει μ ένα βιωματικό μάθημα ψυχαγωγίας, που σε κρατάει με το ρυθμό της αλλά και με την ιδιαίτερα γοητευτική ηρωίδα της, που εμπλέκεται σε μια κατάσταση απρόβλεπτη, προσπαθώντας να εφαρμόσει τη μέθοδο των άμεσων συσχετισμών για να βρει την ταυτότητά της, αλλά κυρίως για να ανακαλύψει τα πραγματικά κίνητρα των ανθρώπων που την περιβάλλουν.
Το αποτέλεσμα αυτού του συμπαθητικού θρίλερ αναπόφευκτα έχει μεγαλύτερη σύνδεση με το ξεκουβάριασμα μιας ζωής που έχει χαθεί μέσα στις παρακαμπτήριες και τεθλασμένες διαδρομές της αμνησίας, παρά με την ψυχολογική μελέτη ενός χαρακτήρα που αναζητάει απεγνωσμένα μια γραμμική διέξοδο στη ζωή του.


Μονομαχία ματιάσματος στο Ελ Βάσω




Όλο το βράδυ πονούσε το στομάχι της Α. Επιπλέον, δεν μπορούσε να φάει για να πάρει το χάπι της. Η ίδια παραδέχεται ότι έπεσε θύμα ματιάσματος, η πιο σωστά ότι έχασε μια μονομαχία ματιάσματος το προηγούμενο πρωί.

 Να τι έγινε: πηγαίνοντας να αγοράσει ψωμί συναντάει στο δρόμο, το πιο γρήγορο μάτι της γειτονιάς . Την περιβόητη κουτσομπόλα Βάσω που λυμαίνεται εδώ και χρόνια την περιοχή και ματιάζει πιο γρήγορα και από τη σκιά της. Εκείνη τη ρωτάει:-
-         Πας βόλτα Α;
-         Η Α προλαβαίνει να ρίξει το βλέμμα της κάτω και να αποκρούσει την πρώτη βολή της πιστολούς, λέγοντας: -όχι πάω για ψωμί.

-          Τότε η πανούργα Βάσω ξαναοπλίζει και ρίχνει αμέσως στο ψαχνό:

-Δεν μου είπες όμως, πως σου φαίνονται τα μαλλιά μου; Ενστικτωδώς η Α σηκώνει το κεφάλι της και αμέσως νιώθει τα σκάγια του ματιάσματος να της τρυπάνε το μυαλό.
Το επόμενο πρωϊ η Α ήταν απαρηγόρητη. Μου λέει: -μα να την πατήσω έτσι εγώ; Σαν καμιά πρωτάρα; Μετά από τόσες μονομαχίες στη ζωή μου;
Προσπαθώ να την καθησυχάσω και να της εξηγήσω ότι αυτά τα πράγματα συμβαίνουν και στις καλύτερες καουμπόισες και τη ρωτώ τι πιστεύει ότι θα μπορούσε να κάνει προκειμένου να αποφύγει την ήττα στην μονομαχία ματιάσματος.
Μου εξηγεί ότι τα πάντα κρίνονται στην ταχύτητα που θα επιδείξεις σ εκείνο το πρώτο δευτερόλεπτο που περνάει μεταξύ του πρώτου βλέμματος που θα σου ρίξει κάποιος και της πρώτης σκέψης που θα κάνει για σένα. Είναι τότε που πρέπει να προλάβεις να πεις από μέσα σου: «σκατά στα μάτια σου».

Κωδικοποιημένο μήνυμα


Το έχει μάθει πια και η κουτσή Μαρία ότι εδώ και και λίγο καιρό έχω αρχίσει να ετοιμάζω την πρώτη μου ταινία-animation με θέμα την περίοδο της μεταπολίτευσης, στην Ελλάδα, γι αυτό δεν έχει νόημα να κρύβομαι άλλο. Λοιπόν, ναι,  είναι αλήθεια ότι ετοιμάζω το δικό μου “Persepolis”. Το “Pasokopolis”.