Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Ένα Περιστέρι Έκατσε σε Ένα Κλαδί Συλλογιζόμενο την Ύπαρξή του

Ένας από τους πιο σημαντικούς και ταυτόχρονα ιδιαίτερους σκηνοθέτες στον κόσμο ο Σουηδός σουρεαλιστής Ρόι Άντερσον, οποίο τιμήθηκε πρόσφατα από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία μιας ταινίας που απέσπασε το Χρυσό Λιοντάρι Καλύτερης Ταινίας του φετινού Φεστιβάλ Βενετίας.
Ο 71χρονος Άντερσον επιστρέφει στην καρέκλα του σκηνοθέτη έπειτα από απουσία επτά ετών για να επαναφέρει στο προσκήνιο το σινεμά του δημιουργού με την πέμπτη μόλις μεγάλου μήκους ταινία του από το 1970 έως σήμερα.
Η κάμερα στις ταινίες του Άντερσον είναι ακινητοποιημένη σε κάποια γωνιά του σετ  για να καταγράψει την ανθρώπινη κατάσταση και την αναμέτρηση του καθημερινού ανθρώπου με τον παραλογισμό και τη παραδοξότητα της καθημερινότητας.

Μέσα σε πολύ γοητευτικές περιβαλλοντικές συνθέσεις, με παντελή παρουσία πλοκής, αλλά ευδιάκριτους χαρακτήρες και αρκετά ελαστική αφηγηματική γραμμή, η οποία οικοδομείται πάνω σε ιλαροτραγικά περιστατικά που συχνά παραμένουν ασύνδετα μεταξύ τους, ο Σουηδός σκηνοθέτης βρίσκεται σε μια διαρκή εναλλαγή ανάμεσα στο σοβαρό και το αστείο, δημιουργώντας ένα απολύτως προσωπικό κινηματογραφικό σύμπαν, με επαναλαμβανόμενα μοτίβα, εξαιρετικές σκηνογραφίες και χαρακτήρες που υπνοβατούν μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου