Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ταχυδρόμος είναι Happy


Αυτόν τον ταχυδρόμο τον έχουν κατασυμπαθήσει οι πάντες στη γειτονιά. Αφού είναι τόσο ευγενικός ο τρόπος με τον οποίο ενημερώνει τον κόσμο για την πρωϊνή έλευσή του που κανένας δεν μπορεί να αντισταθεί στη χαρά του να  πατήσει πρώτος το κουδούνι για να του ανοίξει.

-Ταχυυδρόοομοοοος, φωνάζει τραγουδιστά κάθε φορά που χτυπάει τα θυροτηλέφωνα και όλοι σκίζονται για το ποιος θα τον πρωτοανοίξει, λοιπόν. Τις προάλλες δεν ήταν μάλιστα που δυο γειτόνισσες πιάστηκαν στα χέρια  επειδή η μία λέει ότι δεν την άφηνε ποτέ ή άλλη να του ανοίξει πρώτη την εξώπορτα της πολυκατοικίας, προκαλώντας την θρυλική πια απάντηση της δεύτερης: αν θέλεις να του ανοίξεις πρώτη να γίνεις πιο γρήγορη αγαπητή μου.

--Ταχυδρόομοοος... λέει και εσύ που τον ακούς πρώτη φορά, νιώθεις ότι κάτι αλλάζει στη φορολογική πολιτική της κυβέρνησης. Αφού ακόμα και οι φάκελοι που κουβαλάει με τους φοροελαφρυμένους λογαριασμούς μοιάζουν σαφώς ελαφρότεροι από τους παλιούς, τόσο ευγενική και τραγουδιστή είναι η φωνή του.

Άλλαξε η εποχή και για τους ταχυδρόμους λοιπόν, η οποίοι στα χρόνια της αρχαιότητας συνέδεαν τη μοίρα τους με το περιεχόμενο των μηνυμάτων που μετέφεραν. Αν το μαντάτο ήταν καλό ζούσαν, αν το χαμπέρι ήταν κακό πέθαιναν. Αλλά αυτός ο ταχυδρόμος μοιάζει να έχει πάρει μια γύρα κι όλες εκείνες της εποχές και να χαίρεται τώρα με την παραμικρή απολαβή της δουλειάς του.

Προσπαθώντας βέβαια να καταλάβω τη φύση αυτής της αισιοδοξίας από έναν άνθρωπο που γνωρίζει ότι μεταφέρει λογαριασμούς και λυπητερές δηλαδή κατά κανόνα, άσχημα νέα, μεταφέρομαι σε κάποια βασίλεια της αρχαίας Αιγύπτου, εκεί όπου υπήρχε κι ένα άλλο πρωτοφανές έθιμο.

Όταν ο βασιλιάς, λοιπόν, σ εκείνες της εποχές, έβγαζε την πρώτη άσπρη τρίχα στα μαλλιά του εκτελούνταν από τους υπηκόους του δια απαγχονισμού, γιατί οι άσπρες τρίχες θεωρούνταν τότε σημάδι παρακμής και αποδυνάμωσης.
Εκεί λοιπόν που τη μια μέρα ο βασιλιάς ένιωθε πανίσχυρος και απρόσβλητος από κάθε απειλή την άλλη εμφανιζόταν μια ασημένια τρίχα στα μαλλιά του για να ανατρέψει τα πάντα και να του περάσει μια μεγαλοπρεπή θηλιά στο λαιμό του.

Βάζω λοιπόν τον εαυτό μου στη θέση ενός τέτοιου βασιλιά, και βρίσκομαι σ ένα τεράστια βασιλικό κρεβάτι περιτριγυρισμένος από νόμιμες, παράνομες και υπό δοκιμασία ερωμένες οι οποίες με ταϊζουν για πρωϊνό με βασιλικό πολτό και κρασί για να πάρω δυνάμεις και να ανταποκριθώ στις ευχάριστες  υποχρεώσεις μου απέναντί τους, όταν ξαφνικά ακούω από το παράθυρο του κάστρου μου:

-Ταχυδρόμοοοος.

Τότε στέλνω μια από τις ερωμένες μου να πάρει το μήνυμα που έχει για μένα ο ευγενικός ταχυδρόμος και εκείνη μου λέει ότι κατόπιν εντολής του μέγα μάγιστρου, θα εκτελεστώ το επόμενο κιόλα πρωϊνό επειδή σε μια προηγούμενη επίσκεψή του στο δωμάτιό μου ο σοφός γέροντας διέκρινε δύο μεγάλες άσπρες τρίχες στη δεξιά κροταφική περιοχή.

Εμένα να με λούζει κρύος ιδρώτας και να αναθεματίζω τον εαυτό μου που δεν άκουσα την αγαπημένη μου παλλακίδα όταν μου έλεγε να εισάγω κρυφά στο δωμάτιό μου ένα μικρό καθρέφτη, κι ας απαγορευόταν στους άντρες κάτι τέτοιο.

Κι αμέσως κατάλαβα ότι θα γίνω ο πρώτος βασιλιάς που θα πεθάνει στη θέση του ταχυδρόμου που του έφερε τα άσχημα νέα.

Γι αυτό δεν αντιμετωπίζω πια με τόσο μεγάλη συμπάθεια αυτό το ζεστό "ταχυδρόμοοος" που ακούω κάθε πρωϊ από το παράθυρο του σπιτιού μου. Επειδή έχω καταλάβει ότι τελικά αυτό μοιάζει λιγότερο με μια ζεστή "καλημέρααα" και περισσότερο με ένα: "τζαα. Εδώ είσαστε πουλάκια μου; όχι που δε θα σας έβρισκα".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου