Το τέρας Grendel και η μητέρα του απειλούν το βασίλειο του Βασιλιά Hrothgar με τις υπερφυσικές και πέρα από κάθε ανθρώπινη λογική δυνάμεις τους.
Βλέποντας πως οι θεοί δεν μπορούν να προστατέψουν τις πόλεις από την καταστροφική και εκδικητική μανία των δύο απόκοσμων πλασμάτων, ο Βασιλιάς Hrothgar, θα διατάξει τους αγγελιοφόρους του να μεταφέρουν όσο το δυνατό πιο μακριά το αίτημά του για συνδρομή, από οποιονδήποτε ήρωα είναι αποφασισμένος να σκοτώσει τα τέρατα για να αποκτήσει ως αντάλλαγμα το μισό χρυσάφι του βασιλείου.
Την πρόκληση αυτή, θα αποδεχτεί μονάχα ο ατρόμητος πολεμιστής Beowulf, o οποίος περιστοιχισμένος από καμιά τριανταριά πολεμοχαρείς μαχητές θα κάνει ένα μακρύ και γεμάτο κινδύνους ταξίδι προκειμένου να τεθεί στη διάθεση του ηλικιωμένου βασιλιά.
Μια εξαιρετικά θεαματική περιπέτεια μας παρουσιάζει με την συνδρομή της τελευταίας τεχνολογικής εξέλιξης, ο σημαντικός σκηνοθέτης Robert Zemeckis, που καταπιάνεται αυτή τη φορά με την οπτικοποίηση ενός πανάρχαιου βορειοευρωπαϊκού μύθου, της ένδοξης δηλαδή ιστορίας του ανίκητου ήρωα Beowulf.
Μυθικά τέρατα, απόκοσμες φιγούρες, εντυπωσιακά σκηνικά, μάχες για την επιβίωση και τον έρωτα, επεξεργασμένα όλα για μια τρισδιάστατη απόδοση, χορταίνουν το μάτι και πλημμυρίζουν την ψυχή με ξεχασμένα ηρωϊκά συναισθήματα.
Αν θέλουμε οπωσδήποτε να διακρίνουμε και έναν κεντρικό πυρήνα στο αλληγορικό παραμύθι του Zemeckis , θα έλεγα ότι αυτός βρίσκεται στην αρκετά συνηθισμένη τα τελευταία χρόνια αναζήτηση της σκοτεινής επιρροής που ασκεί η εξουσία και τα θέλγητρά της, στις ζωές και των πιο φωτεινών ακόμα ηρώων, που αναγνωρίζουν ως απόλυτο ρυθμιστή του μέλλοντός τους, την υψηλή αίσθηση καθήκοντος που τους διαπνέει.
Με όλα αυτά η ταινία του Αμερικανού σκηνοθέτη μοιάζει να ταξίδεψε από το μακρινό μέλλον, προκειμένου να μας συναντήσει κάπου στη μέση του κόσμου, και να μας χορτάσει τελικά με την τεχνική της αρτιότητα και την πρωτοποριακή της κατασκευή που παραπέμπει εμμέσως πλην σαφώς σ έναν μελλοντικό αλλά σαφώς περισσότερο "τεχνολογικό" παρά ανθρωποκεντρικό κινηματογράφο του δημιουργού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου