Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

AVATAR


Σωτήριο έτος 2.154, στον πλανήτη Πανδώρα. Ο Αμερικανικός στρατός υποστηρίζει τις προσπάθειες μιας γιγαντιαίας επιχείρησης να εξορύξει για εκμετάλλευση τα πολύτιμα ορυκτά της περιοχής. Στο έδαφός της κατοικεί μια φυλή ιθαγενών, που πρέπει να απομακρυνθεί με κάθε τρόπο προκειμένου να έρθει σε πέρας η αποστολή των ανθρώπων του ουρανού. Ένας ανάπηρος δεκανέας παίρνει τη θέση του νεκρού επιστήμονα αδελφού του και χρησιμοποιείται τόσο από το στρατό όσο και από την επιστημονική ομάδα που ερευνά τον πλανήτη, ώστε να μαζέψει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τους ιθαγενείς. Με τη βοήθεια λοιπόν της τεχνολογίας στέλνεται στην φυλή των Νάβι ως Άβαταρ, ένα υβρίδιο μεταξύ του ανθρώπινου είδους και των ντόπιων πληθυσμών.

Κατά την «παράλληλη» ζωή του θα γνωρίσει και θα ερωτευθεί τη Νεϊτίρι, θα διδαχθεί από αυτήν τους νόμους της ενεργειακής αρμονίας και θα αποδεχτεί έναν δρόμο χωρίς γυρισμό, στρέφοντας οριστικά τα βέλη του προς το ίδιο του το είδος που ετοιμάζεται να καταστρέψει έναν παράδεισο υποταγμένο στην στενόμυαλη αποικιοκρατική λογική της οικονομικής ανάπτυξης με οποιοδήποτε τίμημα.

Ο Τζέιμς Κάμερον επιστρέφει από τη μακρόχρονη σιωπή του, μ ένα μεγαλεπήβολο, επικό σχέδιο, που έπρεπε να περιμένει για χρόνια στο συρτάρι του προκειμένου να βρεθούν οι οικονομικοί πόροι και οι τεχνικές δυνατότητες για την υλοποίησή του. Το «Avatar» όμως δεν αποτελεί μόνο ένα πραγματικό τεχνολογικό επίτευγμα, αξεπέραστο με βάση τα σημερινά δεδομένα, αλλά και μια αριστουργηματικά δομημένη ψυχαγωγική ταινία, που δικαιολογεί τον τεράστιο προϋπολογισμό της, χάρη στην ανεξάντλητη φαντασία των δημιουργών της που τοποθετούν ένα γνώριμο θέμα, όπως είναι αυτό της αχαλίνωτης αποικιοκρατικής πρακτικής, σ ένα μαγικό, φανταστικό περιβάλλον.
Ο τρόπος μάλιστα που συνδυάζονται εδώ η ζωντανή δράση και οι δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας αποδεικνύει πόσο μεγάλο βάθος μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία στον κινηματογράφο όταν υπάρχει θέμα, όραμα και ξεκάθαρο δι ταύτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου