Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010

ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΛΘΕΙ Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΕΠΑΤΗΜΕΝΗΣ


Η έναρξη λειτουργίας καταστημάτων με γνώμονα διαφορετικό από τις καταναλωτικές ανάγκες μιας κοινωνίας αποτελεί και έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες του κλεισίματός τους. Μια επιδερμική προσέγγιση στην αρχή της προσπάθειας κάποιου να στήσει μια επιχείρηση, μπορεί να τον οδηγήσει σύντομα σε υπερχρέωση και ανάγκη αναστολής της λειτουργίας της.

Έτσι, ανοίγοντας κάποιος μια επιχείρηση, χωρίς ουσιαστική έρευνα των αναγκών των πολιτών και των δυνατοτήτων του προϊόντος που λανσάρει αλλά και των αντοχών της περιοχής, εναποθέτει ουσιαστικά όλες του τις ελπίδες στην οικονομική συγκυρία. Δηλαδή στην τύχη και στην υπερβολική σιγουριά του που προκύπτει από το γεγονός ότι χιλιάδες άλλοι ακολούθησαν τον ίδιο δρόμο πριν από αυτόν. Και είναι τελικά λογική συνέπεια να υπολειτουργεί η αγορά και να βάζουν λουκέτο τέτοιες επιχειρήσεις. Όταν βλέπεις, λόγου χάρη, ένα εμπορικό πεζόδρομο γεμάτο από καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, όπου κατ ελάχιστον διαφοροποιείται ποιοτικά το ένα από το άλλο, είναι λογικό επόμενο μόνο κάποια από αυτά να επιβιώσουν. Την ίδια ώρα, σε αντίθεση με τους κλάδους που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών και με λιγότερες επιχειρήσεις, μεγάλος αριθμός κλειστών επαγγελμάτων περιορίζει ασφυκτικά τις σύγχρονες ανάγκες της εγχώριας αγοράς στο δρόμο προς την διεύρυνση των δυνατοτήτων της και την απόκτηση ανταγωνιστικότητας.

Καλό θα ήταν λοιπόν στη θέση επιχειρήσεων που δεν κατάφεραν να ορθοποδήσουν, επειδή δεν απαντούσαν σε κάποια ανάγκη της εποχής, να συσταθούν νέες επιχειρήσεις βασισμένες στην απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων και τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς για διαφοροποίηση, καινοτομία, ποιοτική τυποποίηση και εξειδίκευση. Ας ρισκάρουν λοιπόν λίγο περισσότερο οι επίδοξοι επιχειρηματίες, παρακάμπτοντας την πεπατημένη των δοκιμασμένων συνταγών και ας δώσουν επιτέλους την προσοχή που χρειάζεται στην πραγματική ικανοποίηση του πολίτη.

Τελικά, ο εκσυγχρονισμός και η αναδιάρθρωση της ιδιωτικής οικονομίας, μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από μελέτη, γνώση και περισυλλογή. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να γίνουν πιο καινοτόμες, λειτουργικές και επιτέλους να αρχίζουν να μας εκπλήσσουν θετικά. Στο εξωτερικό οι επιχειρηματίες, χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα, προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των καταναλωτών, δουλεύοντας σκληρά για το κέρδος τους επειδή δεν επαναπαύονται στο ότι ο καταναλωτής όταν πεινάσει, διψάσει, ή θελήσει να ντυθεί θα ψάξει να τους βρει. Και φυσικά οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να αποκτήσουν επιτέλους αρχές, όπως εκείνη που διέπει τις αναπτυγμένες με ορθολογικό τρόπο οικονομίες και λέει ότι το κέρδος δεν πρέπει είναι ούτε αυτοσκοπός, ούτε επιδίωξη, αλλά μόνο συνέπεια της εξυπηρέτησης του καταναλωτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου