Νέες ταινίες. Όταν ο Frank Lucas, έβλεπε το αφεντικό του, διάσημο νονό της νύχτας, να ξεψυχάει στα χέρια του, ήταν ο μόνος που πίστευε ότι θα μπορούσε να ηγηθεί μιας τεράστιας σκοτεινής αυτοκρατορίας, βασισμένης σε χρήματα από εμπόριο ναρκωτικών και άλλες εγκληματικές δραστηριότητες.
Αποφασιστικός σε σημείο ωμότητας, αδίστακτος σε βαθμό "φυσικότητας" αλλά και οραματιστής, μεθοδικός και μυστικοπαθής, ο πρώην οδηγός Frank Lukas, φέρνει από την Ασία και ρίχνει στην αγορά μιας καθαρότητας ηρωίνη που κανείς δεν μπορεί να ανταγωνιστεί, ιδιαίτερα στην τιμή που αυτή διατίθεται.
Σύντομα o Frank θα δημιουργήσει ένα δικό του κατεστημένο, βγάζοντας από την μέση τους ανταγωνιστές του, είτε με τον "φυσιολογικό" τρόπο της ελεύθερης αγοράς, είτε με τον τρόπο που το οργανωμένο έγκλημα γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα.
Αυτή η σκοτεινή καταξίωση όμως που υπόγεια αναρριχάται, θα του φέρει στη ζωή εκτός από πλούτη, έρωτα και οικογενειακές στιγμές θαλπωρής και ειρήνης και τους φόβους μια δαμόκλειου σπάθης που επικρεμάται πάνω από την φαινομενική ευτυχία του. Αρχίζει να ανησυχεί πλέον για τα πάντα και η ζωή του θα περάσει από απόκρημνους δρόμους προτού διαπιστώσει ότι πρέπει να έχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους αδιάφθορους κυνηγούς του παρά στους διεφθαρμένους μέχρι το κόκαλο συνεταίρους του.
Η αληθινή ιστορία του Frank Lucas, θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να είναι η ιστορία ενός ακόμη μαύρου που ξεπερνά τις καταγεγραμμένες δυνατότητές του, οδοιπορώντας, όμως, στον άλλο δρόμο, τον σκοτεινό.
Η ταινία έχει ένα ξεκάθαρο ιστορικό πλαίσιο. Μια συγκεκριμένη κορνίζα. Τις αρχές τις δεκαετίας του 1970. Εκεί μέσα ο σκηνοθέτης Ridley Scott αναμιγνύει με απαράμιλλη τεχνική χρώματα, αισθητικές, συμπεριφορές και ψυχολογικές αποχρώσεις για να μας δώσει μια πολύ καλή αστυνομική ταινία, με επίκεντρο την αιώνια μάχη του καλού με το κακό, που συνήθως όμως συντελείτε εντός του ίδιου ανθρώπου.
Η κάμερα του Scott αιωρείται με την ίδια ευκολία σε δύο κόσμους σκονισμένους από την καταχνιά μιας ευυπόληπτης λάμψης ο πρώτος και την ασυδοσία μιας ανυποψίαστης αμαρτίας ο δεύτερος.
Αστυνομικοί λερωμένοι μέχρι το κόκαλο απομονώνουν με χοντροκομμένο τρόπο τα λιγοστά ψήγματα αλήθειας που παρέμειναν στον χώρο τους.
Δακτυλοδεικτούμενοι, είναι οι καθαροί, οι νόμιμοι, οι υπερασπιστές του δίκαιου. Στο βωμό του κέρδους θυσιάζονται τα λευκά πρόβατα και ο αγώνας κατά του εγκλήματος φαντάζει σχεδόν μάταιος.
Μοναχά, όμως , κάποιος που γνωρίζει, ότι κανείς άνθρωπος δεν είναι απόλυτα καλός ή κακός, μπορεί να δώσει και να κερδίσει αυτή την άνιση μάχη.
Καραμπινάτη ένταση, σενάριο που σε κρατάει σε επαγρύπνηση, σκηνοθεσία μεγάλης ωριμότητας, γρήγορο μοντάζ και εξαιρετικές ερμηνείες συνθέτουν το εύγλωττο πλαίσιο μιας αποκαλυπτικής περιπέτειας, που συστήνω ανεπιφύλακτα.
Αποφασιστικός σε σημείο ωμότητας, αδίστακτος σε βαθμό "φυσικότητας" αλλά και οραματιστής, μεθοδικός και μυστικοπαθής, ο πρώην οδηγός Frank Lukas, φέρνει από την Ασία και ρίχνει στην αγορά μιας καθαρότητας ηρωίνη που κανείς δεν μπορεί να ανταγωνιστεί, ιδιαίτερα στην τιμή που αυτή διατίθεται.
Σύντομα o Frank θα δημιουργήσει ένα δικό του κατεστημένο, βγάζοντας από την μέση τους ανταγωνιστές του, είτε με τον "φυσιολογικό" τρόπο της ελεύθερης αγοράς, είτε με τον τρόπο που το οργανωμένο έγκλημα γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα.
Αυτή η σκοτεινή καταξίωση όμως που υπόγεια αναρριχάται, θα του φέρει στη ζωή εκτός από πλούτη, έρωτα και οικογενειακές στιγμές θαλπωρής και ειρήνης και τους φόβους μια δαμόκλειου σπάθης που επικρεμάται πάνω από την φαινομενική ευτυχία του. Αρχίζει να ανησυχεί πλέον για τα πάντα και η ζωή του θα περάσει από απόκρημνους δρόμους προτού διαπιστώσει ότι πρέπει να έχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους αδιάφθορους κυνηγούς του παρά στους διεφθαρμένους μέχρι το κόκαλο συνεταίρους του.
Η αληθινή ιστορία του Frank Lucas, θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να είναι η ιστορία ενός ακόμη μαύρου που ξεπερνά τις καταγεγραμμένες δυνατότητές του, οδοιπορώντας, όμως, στον άλλο δρόμο, τον σκοτεινό.
Η ταινία έχει ένα ξεκάθαρο ιστορικό πλαίσιο. Μια συγκεκριμένη κορνίζα. Τις αρχές τις δεκαετίας του 1970. Εκεί μέσα ο σκηνοθέτης Ridley Scott αναμιγνύει με απαράμιλλη τεχνική χρώματα, αισθητικές, συμπεριφορές και ψυχολογικές αποχρώσεις για να μας δώσει μια πολύ καλή αστυνομική ταινία, με επίκεντρο την αιώνια μάχη του καλού με το κακό, που συνήθως όμως συντελείτε εντός του ίδιου ανθρώπου.
Η κάμερα του Scott αιωρείται με την ίδια ευκολία σε δύο κόσμους σκονισμένους από την καταχνιά μιας ευυπόληπτης λάμψης ο πρώτος και την ασυδοσία μιας ανυποψίαστης αμαρτίας ο δεύτερος.
Αστυνομικοί λερωμένοι μέχρι το κόκαλο απομονώνουν με χοντροκομμένο τρόπο τα λιγοστά ψήγματα αλήθειας που παρέμειναν στον χώρο τους.
Δακτυλοδεικτούμενοι, είναι οι καθαροί, οι νόμιμοι, οι υπερασπιστές του δίκαιου. Στο βωμό του κέρδους θυσιάζονται τα λευκά πρόβατα και ο αγώνας κατά του εγκλήματος φαντάζει σχεδόν μάταιος.
Μοναχά, όμως , κάποιος που γνωρίζει, ότι κανείς άνθρωπος δεν είναι απόλυτα καλός ή κακός, μπορεί να δώσει και να κερδίσει αυτή την άνιση μάχη.
Καραμπινάτη ένταση, σενάριο που σε κρατάει σε επαγρύπνηση, σκηνοθεσία μεγάλης ωριμότητας, γρήγορο μοντάζ και εξαιρετικές ερμηνείες συνθέτουν το εύγλωττο πλαίσιο μιας αποκαλυπτικής περιπέτειας, που συστήνω ανεπιφύλακτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου