Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ Η ΕΠΙΜΑΧΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΤ. ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ (ΑΡΧΕΙΟ ATHENS24)

Προβλήθηκε τελικά εχθές το πολυσυζητημένο ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου για την περίφημη γενιά των 700 ευρώ και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι άνθρωποι και τα ζευγάρια που αναγκάζονται σήμερα να κάνουν δύο και τρεις δουλειές προκειμένου να τα βγάλουν πέρα.

Η εκπομπή που προβλήθηκε το βράδυ της Πέμπτης από την κρατική τηλεόραση ήταν πραγματικά καλοφτιαγμένη, και κυρίως χωρίς διάθεση για στρογγυλοποιήσεις και διπλωματίες, γι αυτό και δεν ήταν δύσκολο να καταλάβει κανείς τους λόγους για τους οποίους ενόχλησε πιθανότατα κάποιους από τους διοικούντες της ΕΡΤ και ασφαλώς τους άμεσους προϊσταμένους τους.

Θα μου πείτε βέβαια τώρα. Μα καλά, έπρεπε να περιμένουμε την εκπομπή του Στέλιου Κούλογλου για να μάθουμε τι ακριβώς συμβαίνει στην αγορά εργασίας και την κοινωνία στο σύνολό της; Πράγματι, δεν έπρεπε. Αυτό όμως το καινούργιο και πραγματικά επικίνδυνο για το σύστημα που προέβαλε η συγκεκριμένη εκπομπή αφορούσε την παρότρυνση των νέων ανθρώπων να διεκδικήσουν τα καταπατημένα δικαιώματά τους και φυσικά να μην αισθάνονται σε καμία περίπτωση ότι είναι μόνοι τους σ αυτή την δυσάρεστη κατάσταση που βιώνουν.

Όποιος όμως είχε την τύχη να δει την συγκεκριμένη εκπομπή έγινε μάρτυρας και μιας ακόμα αντιπαραβολής που αφορούσε τις ζωές τεσσάρων Ελλήνων πολιτών, πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, που βολοδέρνουν σ ένα εργασιακό περιβάλλον που θυμίζει έντονα ζούγκλα, με εκείνη ενός νέου ανθρώπου που αποφάσισε να τα βροντήξει όλα και να πάει να ζήσει στην Ολλανδία.

Εκεί, όπου ο μισθός του, αν θυμάμαι καλά, ξεκινούσε από τα 1.700 και κάτι ευρώ, όπου οι επιχειρήσεις απροειδοποίητα πρόσφεραν μπόνους 100 και 200 ευρώ στους εργαζομένους, επειδή πήγαν καλά οι δουλειές τους την προηγούμενη χρονιά, όπου ο εργαζόμενος, απ όπου κι αν ξεκινά το πρωί, δεν κάνει περισσότερο από 10-15 λεπτά για να φτάσει στον χώρο εργασίας του, όπου το κόστος ζωής είναι σαφώς μικρότερο απ ότι στην Ελλάδα και οι ρυθμοί σαφώς πιο ανθρώπινοι. Εκεί όπου αξίζει κανείς να ζει σαν άνθρωπος και να απολαμβάνει σεβασμό, καθώς οι πάντες γνωρίζουν πως μόνο ένας ικανοποιημένος εργαζόμενος μπορεί να γίνει αποδοτικός στο επάγγελμά του. Εκεί όπου με λίγα λόγια υπάρχουν κανόνες, αξίες, αρχές και παιδεία που είναι σχεδόν αδύνατο να αντιπαρέλθουν οι κερδοσκοπικές λογικές που έχουν μετατρέψει τον τόπο μας σ ένα καταφύγιο φοβισμένων ανθρώπων που δεν αντικρίζουν κανένα ορίζοντα και καμιά προοπτική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου