Ένας χρόνος συμπληρώνεται από την ημέρα που ξεκίνησε ο πρώτος γύρος των συνομιλιών μεταξύ του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια και του τουρκοκύπριου ηγέτη Μεχμέτ Αλί Ταλάτ και αμφότεροι παραδέχονται ότι τα πράγματα δεν είναι ούτε άσπρα ούτε μαύρα. Το θετικό ωστόσο, που προκύπτει από τις τακτικές συναντήσεις των δύο ηγετών είναι το γεγονός ότι παρά τις όποιες συγκρούσεις και διαφωνίες, και παρά τα συνεχή προσχώματα που συναντάει σε στερεοτυπικές αντιλήψεις και αγκυλώσεις, ο διάλογος είναι αρκετά ζωντανός και κάθε άλλο παρά έχει τελματώσει.
Και οι δύο πολιτικοί παραδέχονται ότι σημειώθηκαν βήματα προόδου στη διαδικασία, που μπαίνει πια στη δεύτερη και δυσκολότερη ίσως φάση της: αυτή που θα καθορίσει την διακυβέρνηση και τον καταμερισμό των εξουσιών στα πλαίσια ενός ομοσπονδιακού κράτους.
Τέλος, οι δύο συνομιλητές καταδεικνύουν στις δηλώσεις τους την ανάγκη να μην δημιουργηθεί ένα κλίμα είτε θετικό είτε αρνητικό, που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Άλλωστε η προσέγγιση έχει δεδηλωμένα λάβει το χαρακτήρα της «προοδευτικής» και οι δύο πλευρές δείχνουν φυσιολογικά να έχουν την ανάγκη να πατήσουν γερά στο βήμα που έχει γίνει προτού αποτολμήσουν το επόμενο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου