Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2009

WANTED (ΑΡΧΕΙΟ Β)

Το ηθικό του Weshley, ενός καταβεβλημένου από το άγχος λογιστή, έχει πιάσει πάτο.
Τα πάντα γύρω του τον αφήνουν ανικανοποίητο και έχει παραδοθεί άνευ όρων στα πλοκάμια της απογοήτευσης. Η δουλειά του δεν καταφέρνει να του τραβήξει την προσοχή και η προσωπική του ζωή πάσχει από αληθινή αγάπη και σαφή προορισμό.

Μια μέρα λοιπόν, και πριν ο Weshley βυθιστεί ολοκληρωτικά στο τέλμα μιας ανυπόφορης καθημερινότητας δίχως κανένα απολύτως νόημα, θα συναντήσει μια ασυνήθιστη γυναίκα και θα πρωταγωνιστήσει άθελά του σ ένα σκηνικό δράσης ασυνήθιστο για τις προδιαγραφές του.
Στο φινάλε αυτής της σύντομης περιπέτειας θα βρεθεί στο άβατο μιας αδελφότητας εκτελεστών ηλικίας 1000 ετών και αφού ανακαλύψει πως ο χαμένος από χρόνια πατέρας του υπήρξε ένας επαγγελματίας δολοφόνος, θα στρατολογηθεί στη θέση του προκειμένου να φέρει εις πέρας μια εξαιρετικά δύσκολη αποστολή.

Είναι φανερό ότι στον πυρήνα του σεναρίου της ταινίας «Wanted» βρίσκεται μια ιδιαίτερα γοητευτική ιδέα, ενώ και η πλοκή της αναπτύσσεται με ισορροπία ως το φινάλε που μας κρύβει μια ανατρεπτική έκπληξη.

Ωστόσο, τα συναισθήματα καταπίεσης που μας προκαλεί η ξεκάθαρα εμπορική αισθητική της, βαραίνουν ιδιαίτερα στην κρίση μας για μια ταινία που γεννά μεν ενδιαφέρον και πετυχαίνει υψηλή δέσμευση της προσοχής μας στους χαρακτήρες και την πλοκή της, αλλά μοιάζει κάποιες φορές αφηρημένη και αδιάφορη στο να δημιουργήσει ένα βαθύτερο ίχνος στην τρέχουσα κινηματογραφική σεζόν.

Η αδιάκοπη αναζήτηση του προορισμού και η ευεργετική για την ψυχολογία του ανθρώπου επανάκτηση του ελέγχου της ζωής του, αποτελούν τους δύο πυλώνες του νοήματος της ταινίας, που εκπέμπει το μήνυμα ότι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για την εκπλήρωση του πεπρωμένου μας είναι η άνευ όρων αποδοχή του. Τότε ακριβώς που μας κατακλύζει η σοφή ηρεμία της αυτεπίγνωσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου