Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Battle: Los Angeles (Παγκόσμια εισβολή)


Μια αποτυχημένη αποστολή στο Ιράκ αναγκάζει τον επικελευστή Michael Nantz (Aaron Eckhart) να επιστρέψει μια ώρα αρχύτερα στη βάση του.

Εκεί, αιτείται άμεσα την απόλυσή του από το στράτευμα, η οποία γίνεται αρχικά αποδεκτή από τους ανώτερούς του.

Ωστόσο, η οριστική και αμετάκλητη απομάκρυνσή του από τον στρατό σκαλώνει σε μια αναπάντεχη εξέλιξη όχι και τόσο γραφειοκρατικής φύσεως.

Πιο συγκεκριμένα, ο Natz διατάσσεται να πάρει μέρος σε μια τελευταία αποστολή, καθώς ο κελευστής ενός τάγματος βρίσκεται σε άδεια.

Το βέβαιο είναι ότι δεν πρόκειται απλώς για μια αποστολή ρουτίνας σαν αυτές που συμβαίνουν συνήθως επί αμερικανικού εδάφους ώστε να προεξοφλεί ότι θα κάνει απλώς μια τελευταία δουλίτσα και μετά θα απολαύσει ήσυχος την ζωή του ως πολίτης.

Τι ακριβώς συμβαίνει, όμως; Μια βροχή μετεωριτών συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας και η παγκόσμια κοινή γνώμη παρακολουθεί τις εξελίξεις με κομμένη ανάσα.

Ο στόχος του τάγματος του Natz είναι να μεταφερθεί άμεσα στο σημείο όπου εξελίσσεται το σπάνιο φαινόμενο.
Τελικά, τα φαινόμενα απατούν για μια ακόμη φορά και αποδεικνύεται ότι πρόκειται για μια μαζική εξωγήινη εισβολή χωρίς προηγούμενο.

Η αεροπορία εντέλλεται να επιχειρήσει καθαρισμό της περιοχής, νωρίτερα όμως το τάγμα του Natz πρέπει να απελευθερώσει ένα συγκεκριμένο αριθμό αμάχων που έχει εγκλωβιστεί σ ένα αστυνομικό τμήμα.

Έχουμε δει πια τόσες πολλές ταινίες που να αναφέρονται σε εξωγήινες εισβολές που εάν ω μη γένοιτο πραγματοποιούταν κάποια στιγμή στ αλήθεια μια από αυτές, πιθανότατα δεν θα μας απασχολούσε αρχικά παρά μόνο επιδερμικά. Μέχρις ότου, βεβαίως, οι εικόνες της να ξεπερνούσαν σε ζοφερότητα αυτές της φαντασίας μας.

Πρέπει όμως να παραδεχτούμε ότι οι αρετές της ταινίας επιστημονικής φαντασίας του Jonathan Liebesman δεν εξαντλούνται μόνο στην προηγμένη οπτική και ηχητική τεχνογνωσία της, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι πρόκειται και για καμιά σημαντική συμβολή στην ανανέωση της μυθολογίας του είδους.

Λοιπόν, εκτός από την τεχνική αρτιότητα της ταινίας και την σύγχρονη και θεαματική οπτική της αναπαράσταση συγκρατούμε και ορισμένα ακόμα στοιχεία αρκετά αναμενόμενα, όπως την συναισθηματική υπεροπλία των ανθρώπων έναντι των εισβολέων που παρουσιάζονται ως όντα αμιγώς ουδέτερα και συναισθηματικά ακρωτηριασμένα και ανεπαρκή.

Ταινία, στο ύφος ενός ιλιγγιώδους video game που επιχειρεί να αναδείξει με θεαματικό τρόπο ορισμένες φθαρμένες και ξεπερασμένες αξίες, όπως την ανάδειξη του στρατιωτικού θάρρους και την ιδεολογία της μάχης για ανώτερους σκοπούς.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: 6/10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου