Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Σχέδιο εξόδου



Πίνακας: Georges Rouault

Και ξαφνικά στήνεται μπρος μου ένας διάδοχος
και μου ζητάει συμβουλές να βρει τη Ρώμη
μα εγώ, του λέω, δεν βασίλεψα ακόμη
κρατάει τα σκήπτρα ένας βασιλιάς φιλάργυρος

η διαδοχή παίρνει παράταση και πάλι
και οι γενιές πέφτουν η μια πάνω στην άλλη
η πλάτη μου σαν πουπουλένιο μαξιλάρι
να μην πονέσει ο μικρός από την πάλη

ζητώ ακρόαση βασιλικέ απολλώνιε
θέλω να μάθω αν έχω έπαρση μεγάλη
που λαχταρώ νά χω ένα στέμμα στο κεφάλι
ή μήπως είμαι ανέτοιμος γι αυτό, αιώνιε;

καταλαβαίνω πως ποντάρει σ αδιέξοδο
μου λέει: πέρασες ξυστά από τη χάρη
μα βασιλιά μου, δεν το πήρα εγώ χαμπάρι
πως θα χω τέλος τόσο ανούσιο κι ανέξοδο

γενιά γενιά θα λαμπαδεύει το βασίλειο
μία γενιά θα κυβερνά, μία χαράμι
τώρα χρειάζομαι νεόκοπη παλάμη
να περιμένει δίχως πείσμα το εισιτήριο

εσύ και ο χρόνος σου μού γίνατε αφόρητοι
θέλω πιο νέο από εσένα να υποθέσεις
κατάλαβέ το πώς δεν δέχομαι πιέσεις
η επετηρίδα σου μου είναι ακατανόητη

ξανά τα λόγια του στο νου μου επεξεργάζομαι
δε θα χω διάδοχο, ούτε στέμμα στο κεφάλι
ούτε καν θέση για παραίτηση μεγάλη
σχέδιο εξόδου μοναχά για να απεργάζομαι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου