Το μαρτύριο της σταγόνας συνεχίζεται για τους Έλληνες καταναλωτές, καθώς η μερική τροφοδοσία με καύσιμα πρατηρίων της Αττικής από 200 ιδιόκτητα βυτιοφόρα αποδείχθηκε ανεπαρκής με αποτέλεσμα οι ουρές χιλιομέτρων, οι διαπληκτισμοί και φυσικά το εθνικό μας σπορ, η αισχροκέρδεια να βρίσκεται και πάλι από τις μεσημεριανές ώρες στην ημερήσια διάταξη.
Οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών βυτιοφόρων που συμπληρώνουν αισίως τη μία εβδομάδα, εκτός της μεγάλης απόκλισής τους από την κυβέρνηση (αυξήσεις της τάξεως του 13% ζητούν αυτοί-5% δίνει η κυβέρνηση) φέρνουν στο φως της δημοσιότητας και εικόνες που παραπέμπουν σε πολιορκημένες πόλεις της Μέσης Ανατολής όπου οι κάτοικοι σχηματίζουν τεράστιες ουρές για να προμηθευτούν λίγο φαγητό, λίγο νερό και ένα μπιτονάκι βενζίνη.
Η ουσιαστική και ψυχολογική μας εξάρτησή από το πετρέλαιο, μέσω της εξάρτησής μας από το αυτοκίνητο και της αδυναμίας μας να χρησιμοποιήσουμε για οποιαδήποτε διαδρομή μας κάθε άλλο τρόπο ή μέσο πέραν του προσωπικού μας τετράτροχου, μας καθιστά σε πρώτη φάση ανίσχυρους απέναντι στους καιροσκόπους της αγοράς και σε δεύτερη έρμαια της ακρίβειας και της αντι-περιβαλλοντικής πρωτοπορίας.
Σε μια περίοδο που ο καλπασμός της τιμής του πετρελαίου οδηγεί τους ξένους στην αναζήτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας, που δεν μπορεί σε ένα πρώτο επίπεδο παρά να συνεπάγεται και ένα μικρό τίμημα που κάθε κοινωνία γνωρίζει ότι θα πρέπει να πληρώσει στο όνομα της αειφόρου ανάπτυξης, εδώ είμαστε ικανοί να σκουντάμε το αυτοκίνητό μας ως την κορυφή της ανηφόρας προκειμένου να το ευχαριστηθούμε στα λίγα μέτρα της κατηφόρας.
Κι όσο κι αν θέλουν κάποιοι να μας πείσουν πως το αυτοκίνητο και η οδήγηση για τον Έλληνα οδηγό είναι το μέσο και όχι ο αυτοσκοπός, οι εικόνες με τους οδηγούς να διαπληκτίζονται, μ έναν απίστευτο εκνευρισμό στα πρόσωπά τους, μην μπορώντας να βάλουν σε λειτουργία το όχημά τους, θα μπορούσαν να μας δώσουν πολλές χρήσιμες απαντήσεις, αν είχαμε βεβαίως τη δυνατότητα να ερευνήσουμε, πόσοι από αυτούς έχουν πραγματικά επαγγελματική ή κάποια άλλη προσωπική ανάγκη που καθιστά τόσο επιτακτική την κινητοποίηση του οχήματός του.
Την ώρα, μάλιστα, που διαφαίνεται στον ορίζοντα μια προοπτική λύσης στην κρίση μετά τις συναντήσεις των βυτιοφορέων με τον υφυπουργό Οικονομικών Αντώνη Μπέζα και την υπουργό Απασχόλησης κ. Πετραλιά, η οποία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα, είναι πλέον ηλίου φαεινότερο ότι η ακρίβεια στην Ελλάδα είναι από μόνη της ένας ζωντανός οργανισμός τον οποίο τροφοδοτούν οι ίδιοι οι πολίτες αυτής της χώρας με πράξεις, παραλείψεις και παρανομίες που κάνουν την επιβίωση όλων σχεδόν ηρωική στα μάτια ενός ξένου επισκέπτη.
Εν κατακλείδι, η κυβέρνηση στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει να αντιμετωπίσει μια απεργία 200 περίπου ιδιοκτητών βυτιοφόρων, ενός συνδικάτου επιχειρηματιών, που συνιστούν ένα κλειστό επάγγελμα, το οποίο όχι μόνο βρίσκεται αρκετά μακριά από αυτό που ονομάζουμε ασθενέστερα οικονομικά στρώματα, αλλά έχει συνδεθεί κατά καιρούς και με παθογένειες του συστήματος διακίνησης και διανομής του πετρελαίου στη χώρα μας.
Όσον αφορά δε, τα αιτήματά τους, περί χαλάρωσης ουσιαστικά των ελέγχων, ελεύθερης κυκλοφορίας τους στα τούνελ και στις εθνικές οδούς τις Παρασκευές, πρόκειται για αιτήματα που στρέφονται ευθέως κατά του κοινωνικού συνόλου και ως εκ τούτου μόνο ως αστειότητες μπορούν να εκληφθούν.
Απομένει να δούμε την εναλλακτική πρόταση που θα καταθέσει η κυβέρνηση, σ αυτές τις αστειότητες, προκειμένου να αποφευχθεί το χάος που αναμένεται να επικρατήσει στην αγορά αν δεν λυθεί σύντομα η συγκεκριμένη κινητοποίηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου