Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2009

ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΣΠΟΡ (ΑΡΧΕΙΟ ATHENS24)

Και επίσημα σε προεκλογική περίοδο εισήλθε η χώρα. Επειδή ανεπίσημα βρίσκεται σε αυτήν διαρκώς. Με το που βγαίνει μια κυβέρνηση το ζητούμενο είναι το ποια θα την αντικαταστήσει. Φέρνω στο μυαλό μου τις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις του λεγόμενου κύκλου της μεταπολίτευσης και διαπιστώνω, ότι η ΝΔ έχει εξαντλήσει μόνο μια φορά πλήρη τετραετή θητεία. Αναρωτιέμαι αν τo γεγονός αυτό έχει προβληματίσει ποτέ τα στελέχη της. Κάθε κυβέρνηση είτε αυτή προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ είτε από τη ΝΔ διαθέτει κάποια ευδιάκριτα πολιτικά χαρακτηριστικά. Λοιπόν, οι κυβερνήσεις της ΝΔ, από την πρώτη του Κωσταντίνου Καραμανλή έως την τελευταία του ανιψιού του, είναι κυβερνήσεις που δεν επιδιώκουν να γίνουν ευχάριστες προς το λαό, χωρίς ωστόσο στην πράξη να αποδεικνύονται και αποτελεσματικές. Δεν δίνουν ελπίδα, αλλά ούτε και προοπτική. Ειδικά όμως η τελευταία κυβέρνηση δεν κατάφερε ούτε μια στιγμή να δείξει ότι πατάει γερά στο πόδια της. Και δεν το προκάλεσε αυτό μόνο η εύθραστη πλειοψηφία. Το θλιβερό φαινόμενο να αντιπολιτεύεται , από τις πρώτες κιόλας ημέρες της διακυβέρνησής της έως και μέχρι και πριν από λίγες ημέρες τις κυβερνήσεις Σημίτη της αφαιρούσε διαρκώς πόντους «κυβερνησιμότητας» περιλούζοντάς την με ένα λούστρο προσωρινότητας. Από την άλλη πλευρά το ΠΑΣΟΚ παρουσιάζει συνήθως ελπιδοφόρο στην αρχή με μια αρκετά αποτελεσματική πρώτη κυβερνητική θητεία, για να ακολουθήσουν μαζεμένα όλα τα φαινόμενα παθογένειας του πολιτικού συστήματος στη δεύτερη. Λες και οι αρετές της πολιτικής εντιμότητας και ηθικής δεν είναι πραγματικά ριζωμένες στη συνείδηση των πολιτικών μας εκπροσώπων, αλλά οι ταγοί της εξουσίας, πρέπει να σφιχτούν και να κάνουν γενναίες προσπάθειες προκειμένου να αποδείξουν ότι της διαθέτουν. Αυτή η εκλογική αναμέτρηση, δύο χρόνια έπειτα από την προηγούμενη, έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψη ότι συνέχεια και διάρκεια δεν μπορεί να υπάρξει σε μια χώρα που αναζητά διαρκώς καινούργια αφετηρία, επειδή νιώθει ότι εξαπατήθηκε κατά την προηγούμενη. Ίσως, όταν μάθουμε να επιλέγουμε τους εκπροσώπους μας στη βουλή, θα μάθουμε και να μην αφήνουμε τις προσπάθειές μας ανολοκλήρωτες καθώς και να συνεχίζουμε κτίζοντας πάνω στο προηγούμενο κι όχι διαρκώς γκρεμίζοντας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου