Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

The Social Network


Οι ενδιαφέρουσες ιδέες δεν οδηγούν αξιωματικά σε προσοδοφόρα αποτελέσματα.
Η αποφασιστικότητα με την οποία θα καταπιαστεί μαζί τους ο φορέας τους και η αμεσότητα με την οποία θα επιχειρήσει να τις υλοποιήσει παίζουν τελικά καθοριστικό ρόλο για τις διαστάσεις που θα πάρουν.
Για τον νεαρό φοιτητή του Χάρβαρντ Μαρκ Ζούκερμπεργκ δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία το ποιος πρωτοσκέφτηκε μια ιδέα. Γι αυτόν αξία έχουν δύο πράγματα: η σφοδρότητα με την οποία μια σκέψη θα κατακτήσει σχεδόν εμμονοληπτικά το μυαλό ενός ανθρώπου και θα διακλαδωθεί σε κάθε μόριο της ύπαρξής του και η αποφασιστικότητα στην υλοποίησή της. Εξαιρετικά ευφυής ως προγραμματιστής και αρκετά οραματιστής ως επιχειρηματίας ο νεαρός ιδρυτής του Facebook, είχε όλα τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία που συνθέτουν μια προσωπικότητα αρκετά διφορούμενη και μυστηριώδη. Ευστροφία, πειθώ, οργανωτική ικανότητα, τόλμη και άγνοια κινδύνου. Ο κατά David Fincher , Μαρκ Ζούκερμπεργκ ((Jesse Eisenberg), είχε όμως κυρίως δύο πολύ βαριά πλεονεκτήματα: πρώτον ότι δεν ήταν ο τύπος του ανθρώπου που θα λιβάνιζε για εβδομάδες ή μήνες μια ιδέα, όπως οι διεκδικητές της αμύθητης επιτυχίας του και δεύτερον μια τερατώδη φιλοδοξία που τον ανάγκαζε να ταχθεί ψυχή του τε και σώματι στην υπηρεσία ενός οράματος που έκανε το Facebook παγκόσμιο φαινόμενο και τον ίδιο δισεκατομμυριούχο.

Ο David Fincher διατηρεί στην ταινία του μια εξαιρετικά μυστικοπαθή ατμόσφαιρα με χαμηλότονους φωτισμούς και σκοτεινά χρώματα.
Μοιάζει σα να θέλει να βάλει το κοινό από την πίσω πόρτα μέσα στον κλειστό πυρήνα, των αδελφοτήτων, των λεσχών, των κλειστών φατριών που αποτελούν τα θεμέλια των μεγάλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ, εκεί όπου μια ιδέα πολύ άμεσα μπορεί να αποκτήσει μια εξωπραγματική για τον υπόλοιπο κόσμο δυναμική. Τοποθετώντας στον πυρήνα της αφήγησής του, την δικαστική διαμάχη του Ζούκερμπεργκ με τους αντίδικους του, ο Fincher χρησιμοποιεί την κάμερα σαν να δείχνει ότι προσπαθεί να προλάβει την επόμενη κίνηση ενός εξαιρετικά αποφασιστικού νεαρού.
Εξαιρετική οικονομία στην αφήγηση, καλογραμμένοι διάλογοι κι ένα μοντάζ αρμονικά και σφιχτά μετρημένο συνθέτουν την φόρμα μιας ενδιαφέρουσας ταινίας για τη νέα επιχειρηματικότητα και την οικειοποίηση των ιδεών.
«Κάποτε οι άνθρωποι ζούσαν στις πόλεις και τα χωριά. Σήμερα ζούνε στο διαδίκτυο» εκστομίζει με πυρετική έπαρση σε κάποια στιγμή της ταινίας στενός συνεργάτης του Ζούκερμπεργκ. Η ταυτοποίηση της παραπάνω αλήθειας ρέει στην καθημερινή μας ζωή σχεδόν ασυνείδητα. Ο σύγχρονος άνθρωπος ανέκαθεν έψαχνε για τη μια και μοναδική κατάσταση που θα εξυπηρετούσε τις πολλαπλές επιδερμικές του ανάγκες. Κι η εταιρεία του Ζούκερμπεργκ του έδωσε αυτή τη δυνατότητα και με το παραπάνω.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: 7,5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου