Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2017

Η ταινία δεν τελειώνει, αν δεν πέσουνε οι τίτλοι

Η ταινία δεν τελειώνει,
αν δεν πέσουνε οι τίτλοι
κι αν στην αίθουσα είσαι μόνη
κι αγναντεύεις το πανί
η ταινία δεν τελειώνει
πριν να δεις αποσπερίτη
η ταινία δεν τελειώνει
πριν τελειώσει η μουσική

η ταινία δεν τελειώνει
μη φοράς το ανοράκ σου
κι αν ανάβουνε τα φώτα
για να βγει ο θεατής
 η ταινία δεν τελειώνει
κι αν τελειώσανε τα σνακ σου
μουσική παίζει του Ρότα
μην ακόμα σηκωθείς

η ταινία δεν τελειώνει
κι αν ο κόσμος έξω αλλάζει
και δικτάτορες εκλέγουν
από πείσμα οι λαοί
 η ταινία δεν τελειώνει
κι αν το σινεμά αδειάζει
η ταινία δεν τελειώνει
πριν να φύγεις και εσύ

#Greek-NASA


-Άλλαξαν την Ευρώπη, άλλαξαν τον κόσμο, τώρα αλλάζουν το σύμπαν...

-Σε συνεργασία με την Ελληνική NASA, παίχτη πολυεργαλείο, με δύο πόδια και δυο κεφάλια, φέρνει στον Παναθηναϊκό ο Αλαφούζος.

-Συστήνεται η ελληνική NASA. Ανάγκη για άμεση πρόσληψη καθαριστριών

Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2017

Αφερίμ (Aferim-2016)


Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες της φετινής σεζόν, τόσο για το πρωτότυπο σενάριό της όσο γενικά για τα αισθητικά της χαρακτηριστικά , είναι το "Αφερίμ" του Ρουμάνου σκηνοθέτη Ράντου Ζούντε. Κατά πολλούς, ένα εικαστικό road movie, για άλλους ένα βαλκανικό γουέστερν, το ασπρόμαυρο και αισθητικά αψεγάδιαστο "Αφερίμ" είναι μια ταινία εποχής που σου ανοίγει διάπλατα ένα παράθυρο στα ταραγμένα Βαλκάνια του 19ου αιώνα, τοιχογραφώντας ήθη και συνήθειες των λαών της περιοχής που σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό.
Με την κάμερα να παρακολουθεί στατικά το χώρο και τις τεράστιες διαδρομές που διανύουν οι δύο πρωταγωνιστές φιλοσοφώντας επί παντός επιστητού, το Αφερίμ μας ταξιδεύει στη Μολδοβλαχία του 1835, όπου δύο καβαλάρηδες ο χωροφύλακας Κονσταντίν και ο γιος του διασχίζουν ένα άγονο τοπίο, ψάχνοντας για έναν τσιγγάνο σκλάβο που δραπέτευσε από τον πασά αφέντη του. Μια οδύσσεια κατά την οποία, πατέρας και γιος, συναντούν ανθρώπους διαφορετικών εθνικοτήτων και πεποιθήσεων, όπου ο καθένας έχει τις προκαταλήψεις του απέναντι στον άλλο, σκιαγραφώντας μέσα από αυτοσχέδιους αφορισμούς και αμπελοφιλοσοφίες την ατελείωτη περιπέτεια των Βαλκανίων αλλά και συνολικά του δράματος της ανθρώπινης φύσης.

Παλιό κτίριο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφίες: Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη-Ναός Αγίου Μηνά

Φωτογραφία:  Ναός Αγίου Μηνά

Στο ναό του Αγίου Μηνά, στο κέντρο της πόλης, έγινε η πρώτη λαμπρή δοξολογία, όταν απελευθερώθηκε η Θεσσαλονίκη το 1912.

Thessaloniki-New Tower-Cell

φωτογραφία: Λευκός Πύργος

Thessaloniki-White Tower

Φωτογραφία: Λευκός Πύργος

Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2017

Οι 9 πρώτες ημέρες του σκοτεινού και κυνικού, Ντόναλντ Τραμπ

Ο άνθρωπος που ήρθε στα δημόσια πράγματα για να αποδείξει ότι ο κόσμος μας μπορεί , και μάλιστα άμεσα, να γίνει ακόμα χειρότερος, έχει ήδη υπογράψει 19 προεδρικά διατάγματα, αποδεικνύοντας με το καλημέρα ότι διατηρεί μια πολλή επιδερμική επαφή με τη συνολική πραγματικότητα. Εξυπηρετώντας μ αυτά, κυρίως την κατάργηση ατομικών δικαιωμάτων και την περιστολή ελευθεριών, για τα οποία είχε δεσμευτεί προεκλογικά, ο Τραμπ βάζει το γαμψό νύχι του νόμου στο δέρμα της δημοκρατίας και οριοθετεί μια δυνατή βαθιά σχισμή μεταξύ του κακού και του εφιαλτικού. Είμαι βέβαιος, ωστόσο, ότι ο πλανήτης μας θα αντιδράσει σ αυτό το επιθετικό καρκίνωμα. Αν και, όλοι μας οφείλουμε να είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενο και με όση ενέργεια έχει απομείνει στον καθένα μας, μια και η ζωή μας, χτυπημένη ήδη και εξασθενημένη από προβλήματα, αδιέξοδα και κακοτοπιές, θα ήταν εύκολη λεία για την επιδημία απογοήτευσης που έχει θερίσει ολόκληρο τον πλανήτη. Η ζωή μας, η ούτως ή άλλως δύσκολη και απαιτητική, αλλά και γεμάτη νόημα, θέλω να ελπίζω.

Θεσσαλονίκη-Λατερνατζής



Θεσσαλονίκη-Ιερός ναός κοιμήσεως Θεοτόκου (Νέας Παναγίας)


Thessaloniki-White tower


Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2017

Blogging

Μπορεί να είναι όνειρο
ή μια οφθαλμαπάτη
όμως ο μπλόγκερ στη ζωή
νιώθει πως έχει κάτι

το blogging είναι γι άτομα
που ψάχνουν για λιμάνι
κι άμα δεν έχει πάτωμα
δεν έχει ούτε ταβάνι

ταλέντο είναι ό,τι μπορείς
να κάνεις για ν αντέχεις
από το τίποτα να ζεις
στα ίδια να επιστρέφεις

 κι αν είσαι ιδιόρρυθμος
ή κάτι έχεις κτίσει
θ αλλάξει ένα αλγόριθμος
κι η Google θα στο γκρεμίσει

Στο καφενείο

Μπορεί να βρίσει, να κρυφτεί
να βρει πικρό το μέλι
στο καφενείο ο άνθρωπος
μπορεί να πει ό,τι θέλει

κι όλο και κάποιος θα βρεθεί
να τον χειροκροτήσει
στο καφενείο ο άνθρωπος
τον μύθο του θα ζήσει

κι αν δεν καπνίζεις θα βρεθείς
με στάχτη στα πνευμόνια
έχει ένα τίμημα θαρρείς
του καφενέ η ομόνοια

με την κατάσταση αυτή
όλους θα τους μαζέψει
κι ο σαραντάρης πάει εκεί
μήπως και ζωντανέψει


Δεύτερη ευκαιρία


Πίνακας: Pamela Munger


Κάποιος που σε μείωνε επανειλημμένως
και σ αποζημίωνε με χολή και μένος
σου ζητάει δεύτερη ευκαιρία να του δώσεις
και τον εαυτό σου για εκείνον να προδώσεις

μα όσο ανέχεσαι και υπομένεις
κι όσα σου κάνουνε δε τα καταλαβαίνεις
θα σε πληγώνουνε, θα σε γελούνε
θα σε μειώνουν και θα σε περιφρονούνε

κάποιος που σου μίλαγε, λες και δεν υπήρχες
κι όλο παραφύλαγε για λεφτά που είχες
σου ζητάει σήμερα να τον συναντήσεις
πάνω που κατάφερνες να ορθοποδήσεις



Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2017

Σκίτσο μου από την ταινία "Silence" του Μάρτιν Σκορσέζε

Ένα σκίτσο μου από την ταινία «Silence» του Μάρτιν Σκορσέζε. Ο Ιάπωνας χωρικός αναμένεται να οδηγηθεί από τις Ιαπωνικές αρχές σε μαρτυρικό θάνατο επειδή δεν απαρνιέται τη Χριστιανική του πίστη. Ο Ευρωπαίος ιεραπόστολος τον παρηγορεί, διαβεβαιώνοντάς τον ότι για εκείνον ανοίγουν τώρα οι πύλες του παραδείσου.

Ωστόσο, λίγες ημέρες αργότερα, ο ιεραπόστολος θα βρεθεί ακριβώς στην ίδια θέση.   Θα ακολουθήσει  τελικά το δρόμο του μαρτυρίου ή θα απαρνηθεί την πίστη του για να σώσει τη ζωή του;

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017

Ντόναλντ Τραμπ: Ο μισότρελος που τά χει τετρακόσια

Ντόναλντ  Τραμπ. Ο άνθρωπος που θαυμάζει τον Βλαντιμίρ Πούτιν, επειδή θέλει να του μοιάσει στην καχεκτική νομή της απεριόριστης εξουσίας και δύναμης που διαθέτει, ώστε , με διάφορα συνταγματικά τεχνάσματα, να μπορεί να κυβερνά για πάντα. Ποιος αλαζόνας δε θα τον θαύμαζε; Ο άνθρωπος που, ευρισκόμενος στην εξουσία μόλις μερικές ημέρες, ονειρεύεται ήδη τη δεύτερη του θητεία. Ποιος άφρονας δε θα ονειρευόταν;
Ο πολιτικός που υπογράφει το ένα προεδρικό διάταγμα μετά το άλλο, θέτοντας σε λειτουργία μηχανισμούς κατεδάφισης σχέσεων, δικαιωμάτων, εμπιστοσύνης. Ποιος πραγματικά επικίνδυνος δε θα βιαζόταν να το κάνει;


 Οι 100 πρώτες ημέρες του σκοτεινού και κυνικού Ντόναλντ Τραμπ έχουν μόλις αρχίσει να θαμπώνουν τις άκρες του ορίζοντα, ενώ η κυριαρχία των ιδεών του, μοιάζει να επεκτείνεται με τόσο γοργούς ρυθμούς ώστε να μη συναντά κανένα πραγματικό εμπόδιο. Εκατομμύρια Αμερικανοί πολίτες, της μεσαίας κυρίως αλλά και της εργατικής τάξης, είναι ήδη πεπεισμένοι  ότι  αυτός ο αθυρόστομος και εγωκεντρικός δισεκατομμυριούχος, που έχει φροντίσει  να στελεχώσει το υπουργικό του συμβούλιο με ολιγάρχες και γεράκια του πολέμου, θα ενδιαφερθεί περισσότερο για το λαό του από τους συστημικούς πολιτικούς της Ουάσινγκτον.  

  Μέχρι ποιου σημείου, όμως θα τεντώθει το σχοινί; Οι αγορές, ωσάν τυφλές θεότητες, προεξοφλούν θετική ανταπόκριση της οικονομίας στα μέτρα του.
Ο ίδιος προοικονομεί τείχη και φτιάχνει αποστάσεις.  Ένα ετερόκλητο πολιτικά, αλλά ομοιογενές κοινωνικά πλήθος ανά τον κόσμο, συντάσσεται στο πλευρό του. Λαϊκιστές, φτηνοί τυχοδιώκτες, φωνακλάδες, επαγγελματίες διαμαρτυρόμενοι, αγανακτισμένοι, σεξιστές, κομπλεξικοί, ακροδεξιοί, φασίστες, γραφικοί, τυχοδιώκτες, ασταθείς ηγέτες μέχρι και η αριστερή κυβέρνηση του Μαδούρο, ποντάρουν πολλά στην παρουσία του μισότρελου που τά χει τετρακόσια. Όλοι τους ονειρεύονται να βρεθούν καβάλα στο κύμα που δημιούργησε η δική του παρουσία , ώστε να έρθουν ή να παραμείνουν στα πράγματα, για να περιχαρακωθούν μαζί με τους λαούς τους σε έναν αέναο κύκλο κλειστότητας, ενδοσκόπησης, εθνοτικής βίας και μοιρολατρίας. Σ έναν κόσμο με κλειστούς πόρους και αποφραγμένες αρτηρίες, που θα τους εξασφαλίζει συνθήκες μακροβιότητας στην εξουσία.
  Τελικά, ο Τραμπ, δεν ήρθε απλώς στα πράγματα  για να κάνει τον πλούσιο πλουσιότερο, όπως διατείνονται πολλοί. Αυτό θα γινότανε έτσι κι αλλιώς. Ήρθε για να αποξενώσει περισσότερο τον ξένο, για να τον στοχοποιήσει σε όλα τα πεδία της καθημερινής δραστηριότητας , για να καταδείξει ως απειλητικό τον "αλλιώτικο". Ήρθε για να αποδομήσει το δήθεν προοδευτικό σταρ σίστεμ που του αντιτίθεται.  Ήρθε για να μετατρέψει τη συνωμοσία σε δόγμα και τη συνωμοσιολογία σε αληθινή θρησκεία.  Ήρθε, τελικά,  για να τολμήσει μια απόπειρα «ρωσοποίησης» του αμερικανικού πολιτικού συστήματος και της οικονομίας.
Γιατί, γνωρίζει πολύ καλά, ότι αν θέλει κανείς  να αντιμετωπίσει  στον εμπορικό στίβο τις δύο τέλειες δικτατορίες του πλανήτη,αυτές της Ρωσίας και της Κίνας, απαιτούνται από πλευράς του στοχευμένες πολιτικές περιστολής δικαιωμάτων και συρρίκνωσης της  δημοκρατίας.






Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2017

Θεσσαλονίκη-Περιοχή Σιδηροδρομικού Σταθμού


Θεσσαλονίκη-Βαρδάρης-Μποτιλιάρισμα


Θεσσαλονίκη-Δωδεκανήσου-Χιόνι


Πως να εγκαταλείψεις το BLOG σου σε πέντε βήματα


Αγαπητό  μου ημερολόγιο: Χρειάζονται μεγάλα κότσια για να εγκαταλείψεις μια προσπάθεια που καταβάλλεις  εδώ και 8 χρόνια κι εγώ φαίνεται ότι μάλλον δεν τα έχω. Ή τουλάχιστον δεν τα έχω ανακαλύψει ακόμα. Ναι, είναι αλήθεια ότι προσπαθώ εδώ και πολύ καιρό να εγκαταλείψω την ενασχόλησή μου με το μπλογκ μου, γι αυτό τελικά, αν κάποια μέρα καταλάβεις ότι τα έχω καταφέρει ,θα ήθελα να χαρείς για μένα κι όχι να λυπηθείς. Θα σημαίνει  ότι έχω κάνει ένα μικρό βήμα προς τα εμπρός ή ότι μπορεί να έχω βρει τη δύναμη να αντιμετωπίσω την αδιαπραγμάτευτη πραγματικότητα. Αγαπημένο μου ημερολόγιο, η ενασχόλησή μου με το μπλογκ δεν μου έχει προσφέρει απολύτως καμιά ηθική ή υλική ικανοποίηση πέραν ίσως του γεγονότος ότι ένα μέρος της δουλειάς μου κάπου υπάρχει ταξινομημένο σ αυτό τον κόσμο. Γι αυτό και θέλω να αφήσω ως παρακαταθήκη σε όλους τους μελλοντικούς bloggers αυτή τη λίστα με τα πέντε βήματα που χρειάζεται να κάνει κανείς όταν είναι αποφασισμένος  να εγκαταλείψει οριστικά το Blog του:

1) Βελτιώνει το περιεχόμενό του για να πείσει οριστικά πλέον τον εαυτό του ότι το περιεχόμενο δε σημαίνει απολύτως τίποτα
2) Βελτιώνει το design και τη λειτουργικότητα του Μπλογκ του για να αποδειχτεί ότι ούτε κι αυτό σημαίνει τίποτα.
3)Ακολουθεί κατά γράμμα όλους τους κανόνες που επιβάλλει το σύγχρονο digital Marketing, για να προωθήσει κανείς τη δουλειά του στο αχανές διαδίκτυο ώστε γρήγορα να καταλάβει ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη απάτη από αυτήν.
4)
5)Ενισχύει την παρουσία του με ποιοτική δουλειά στα social media, για να καταλάβει ότι ακόμα και το ποιητικό αριστούργημα του αιώνα να έχει γράψει και ανεβάσει στο facebook, αν δεν έχει κάνει like στο ντολμά της Πολυξένης, like από την Πολυξένη δεν παίρνει.

Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου 2017

Η Ρόζα της Σμύρνης


Έλληνας αρχιτέκτονας, που επιμελείται μια έκθεση έργων τέχνης, η οποία σκοπό έχει να προάγει την ελλητουρκική φιλία έρχεται αντιμέτωπος με μια ιστορία που τον ιντριγκάρει. Αναζητώντας, τη δεκαετία του 1980, στα παλαιοπωλεία της Σμύρνης  κάποια αντικείμενα που απομακρύνθηκαν βίαια από την κατοχή των παλιών Ελλήνων της πόλης βρίσκει ένα δαντελένιο νυφικό με εμφανή επάνω του σημάδια από αίμα. Αναζητώντας την κάτοχο του νυφικού θα βρεθεί να ξετυλίγει βήμα βήμα την περιπετειώδη ζωή μιας ηλικιωμένης Σμυρνιάς της Ρόζας που ζει πλέον, μαζί με την όμορφη εγγονή της, σ ένα μικρό διαμέρισμα, στο κέντρο της Αθήνας.

Σκίτσο-Προσχέδιο σκηνής


Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2017

Σιωπή (Silence)



Νέες ταινίες: Στη νέα του ταινία με τίτλο "Silence" ο Μάρτιν Σκορσέζε επιχειρεί να δώσει  μια εξήγηση σχετικά με τους λόγους για τους οποίους φαντάζει αδύνατο το να ανθοφορήσει   οποιαδήποτε θρησκεία στην Ιαπωνία.


Κάθε φορά που ο Μάρτιν Σκορσέζε αποφασίζει να διευρύνει τη θεματολογία του το κάνει με τρόπο πειστικό και ακέραιο. Βέβαια, είναι άσκοπο να πούμε ότι το πνεύμα του καθολικισμού δεν υπάρχει ήδη μέσα στο στενό πυρήνα των ταινιών του, γιατί υπάρχει σχεδόν σε όλες. Ωστόσο, μια ταινία με αποκλειστικό θέμα τη θρησκεία είναι πάντα κάτι που περιμένεις με μεγάλο ενδιαφέρον από τον Σκορσέζε.

Με την ταινία του "Silence" ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης μας μεταφέρει στην Ιαπωνία του 1640. Εκεί, παρακολουθούμε τα μαρτύρια των 300.000 περίπου Χριστιανών που ζουν στη χώρα του Ανατέλλοντος Ήλιου, ακριβώς την εποχή που η κατάσταση αρχίζει να εκτραχύνεται. Οι νέοι Ιάπωνες φεουδάρχες και η αστυνομία τους θεωρούν πια τον Χριστιανισμό μία επικίνδυνη θρησκεία και κάνουν τα πάντα ώστε να μην εξαπλωθεί. Μπορεί, όμως με κάποιο τρόπο να εξηγηθεί η σκληρότητα που επιδείκνυαν οι Ιαπωνικές αρχές κάθε φορά που συναντούσαν κάποιον απλό Χριστιανό ή ακόμα περισσότερο κάποιον ιεραπόστολο; 




"Ο Χριστιανισμός πηγαίνει κόντρα στη φύση μας" λέει σε κάποια σκηνή ο σκληρός ανακριτής για να καταλήξει: "Οι Ιάπωνες πιστεύουν μόνο στη φύση. Θεωρούν ότι καμιά δύναμη δεν υπερβαίνει τον άνθρωπο". Η ταινία, που παρακολουθεί τη μαρτυρική διαδρομή του τελευταίου Χριστιανού ιεραποστόλου που πάτησε το πόδι του στην Ιαπωνία, είναι εξαιρετικά ισορροπημένη και αμερόληπτη. Χωρίς να δικαιολογεί τους Ιάπωνες για τις διώξεις και τα εγκλήματα κατά των Χριστιανών, παρουσιάζει την αυστηρή φιλοσοφίας ζωής που τους διέπει, τοποθετώντας το θεατή ακριβώς στο σημείο όπου λαμβάνει χώρα μια σφοδρή σύγκρουση μεταξύ δύο εντελώς διαφορετικών φιλοσοφικών συστημάτων.

Σάββατο, 14 Ιανουαρίου 2017

Το Σινικό Τείχος (The Great Wall)



Νέες Ταινίες: Η νέα ταινία του Ζανγκ Γιμού (Το Σινικό Τείχος), που είναι και η πρώτη 
του αγγλόφωνη, καταπιάνεται μ έναν διάσημο θρύλο της Κινέζικης παράδοσης.

Βρισκόμαστε γύρω στο 1000 μ.Χ., όταν δύο μισθοφόροι και κλέφτες, ο Γουίλιαμ, τον οποίο ενσαρκώνει ο Ματ Ντέιμον και ο Τοβάρ (Πέντρο Πασκάλ), αναζητώντας μπαρούτι φτάνουν ως τις παρυφές του Σινικού Τείχους όπου και συλλαμβάνονται από το ανώνυμο τάγμα που φυλά την πύλη του.

Λίγες ώρες αργότερα, το Σινικό Τείχος, πρόκειται να δεχτεί επίθεση από εκατομμύρια  παντοδύναμα και πανέξυπνα πλάσματα, τα οποία καθοδηγούνται από την ανυπέρβλητη βασίλισσά τους.

Οι δύο τυχοδιώκτες θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τα σχέδιά τους, καθώς η επιβίωσή τους αρχίζει να αποτελεί την άμεση προτεραιότητά τους.




Αξιοποιώντας ένα budget των 150 εκατομμυρίων δολαρίων, ο Γιμού κατάφερε να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ένα θεαματικό παραμύθι, χρησιμοποιώντας στο έπακρο τις τεχνολογικές δυνατότητες που του προσέφερε η αμερικανο-σινική σύμπραξη στην παραγωγή. Η ταινία, μπορεί να διαθέτει εκατοντάδες κομπάρσους, μεγάλη χρωματική παλέτα, δεξιοτεχνική σκηνοθεσία, και εντυπωσιακές χορογραφίες στη μάχη, είναι, όμως ρηχή και κενή περιεχομένου. Το σενάριο της νέας ταινίας του Γιμού είναι σχηματικό γεμάτο παραβολές και κοινότοπους φιλοσοφικούς στοχασμούς, αλλά ακόμα και το εικαστικό μέρος της τελικά δε σου αφήνει μία γεύση μεγαλείου. Όλα τα επιμέρους στοιχεία της μοιάζουν να θέλουν να εξυπηρετήσουν έναν και μόνο σκοπό: την αξιοποίηση των κινηματογραφικών μέσων για την ενίσχυση της πολιτιστικής επιρροής που επιδιώκει να ασκήσει, στο δυτικό κόσμο, η Κίνα.

Βαθμολογία: 2,5/5

Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2017

Νυκτόβια Πλάσματα (Nocturnal Animals)


Νέες ταινίες: Η νέα ταινία του Τομ Φορντ, "Νυκτόβια πλάσματα", μιλάει για την εγκατάλειψη της αληθινής αγάπης και τις συνέπειες που επισύρει μια ολόκληρη ζωή.


Η επιστροφή του σκηνοθέτη της ταινίας "A Single Man" με τα "Νυκτόβια πλάσματα" είναι πέρα από κάθε προσδοκία εξαιρετική. Ο Τομ Φορντ φτιάχνει ένα σύνθετο φιλμ που διαθέτει χαρακτηριστικά Φιλμ Νουάρ, ερωτικού ρομάντσου και θρίλερ εκδίκησης, αντιπαραβάλλοντας μέσα στην ίδια ταινία δύο διαφορετικούς κόσμους: ο ένας, είναι ψεύτικος, και κυριαρχείται από όμορφα ακριβά πράγματα, πλαστική ομορφιά, αυστηρότητα, ακρίβεια και επιτηδευμένο στιλιζάρισμα. Ο δεύτερος, είναι σχεδόν νατουραλιστικός, ένας κόσμος όπου κυριαρχούν η ωμότητα και η βία, κι όπου το οργανωμένο ή αυτοσχεδιαστικό έγκλημα έχει άφθονο χώρο για να δράσει. 






Η βασική ηρωίδα της ταινίας ονομάζεται Σούζαν και είναι μια όμορφη, πετυχημένη γυναίκα, γκαλερίστα και υψηλόβαθμο στέλεχος, η οποία βιώνει την απόλυτη αδιαφορία, σ έναν ψυχρό και αδιέξοδο γάμο, όπου κυριαρχούν το ψέμα και η υποκρισία.

Μια μέρα, η Σούζαν θα παραλάβει ένα βιβλίο γραμμένο και αφιερωμένο σε εκείνην από τον πρώτο άντρα της. Με την ανάγνωσή του θα γεμίσει τις ατελείωτες ώρες της παθολογικής αϋπνίας που την ταλαιπωρεί, κατά τις οποίες, συνήθως συλλογίζεται όλα όσα, αν και αγαπούσε εγκατέλειψε για να έχει σήμερα εκείνα τα πράγματα που δεν έχουν καμιά απολύτως σημασία για την ίδια.

Η καταβύθισή της στην ιστορία που αφηγείται ο Έντουαρντ, θα την συγκλονίσει, όσο λίγα πράγματα στη ζωή της.







Η μεταμοντέρνα ταινία του Τομ Φορντ "Νυκτόβια Πλάσματα" αποτελεί οπτικοποίηση του μυθιστορήματος "Tony and Susan" που έγραψε ο Όστον Ράιτ το 1993.  Διαθέτοντας αρκετά προτερήματα όπως την εξαιρετική τους σκηνοθεσία, την ατμοσφαιρική φωτογραφία του Σίμους Μακ Γκάρβεϊ,  χαρακτήρες που ξεχωρίζουν για το ειδικό τους βάρος και φυσικά τη συγκινητική  μουσική του Έιμπελ Κορζενιόφσκι τα "Νυκτόβια πλάσματα" είναι μια ταινία που χαϊδεύει τα μάτια και την ψυχή σου. Έχω, την εντύπωση, ωστόσο, ότι το υπερβολικό μάρκετινγκ που την ακολουθεί εδώ και αρκετό καιρό, θα γίνει αιτία για να προσεγγιστεί κοινό πολύ πιο μαζικό από αυτό στο οποίο απευθύνεται μια τέτοια ταινία με διαφορετικά και συχνά επικαλυπτόμενα επίπεδα ανάγνωσης.

Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017

Katyn 2007 (Andrzej Wajda)


Το χρονικό της σφαγής του Κατύν, ενός τραγικού γεγονότος, που επηρέασε βαθιά τις σχέσεις Πολωνίας και Σοβιετικής Ένωσης, για πολλά χρόνια, μέσα από τις σελίδες του ημερολογίου ενός Πολωνού αξιωματικού που αναμένει το θάνατό του. Το έγκλημα των μαζικών εκτελέσεων χιλιάδων Πολωνών αξιωματικών, διανοούμενων, αστυνομικών, πολιτικών κρατουμένων και αιχμαλώτων πολέμου από τη μυστική αστυνομία της ΕΣΣΔ με εντολή του Ιωσήφ Στάλιν και της Σοβιετικής ηγεσίας διαπράχθηκε στο δάσος του Κατύν σε απόσταση περίπου 500 χιλιομέτρων από τα σύνορα της Πολωνίας, εντός του Ρωσικού εδάφους.
Ο πρύτανης του πολωνικού κινηματογράφου, Αντρέι Βάιντα, του οποίου ο πατέρας εκτελέστηκε στη σφαγή του Κατύν, χαρακτήρισε την ταινία του ως μια παρακαταθήκη για τον ιστορικό του μέλλοντος ώστε να μην αποσιωπηθεί ένα μαζικό έγκλημα, το οποίο για πολλά χρόνια αποτελούσε αντικείμενο διαμάχης μεταξύ της γκαιμπελικής και σταλινικής προπαγάνδας. 

Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2017

Η Θεσσαλονίκη χιονισμένη

«Βρεθήκαμε ποτέ σ αυτόν τον κόσμο;» θα αναρωτιόμαστε, μετά από χρόνια όπως θα διαπιστώνουμε ότι μέσα στις αναμνήσεις μας δεν θα υπάρχει τίποτα άλλο πέρα από εμάς. Ξεχάσαμε να φωτογραφίζουμε το χώρο









Thessaloniki-Alexander the great-Snow


Thessaloniki-Frozen water


Thessaloniki's open-air market


Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου 2017

Quick studies


Ένα σχετικά απρόβλεπτο πρόβλημα που αντιμετώπισα πρόσφατα με το δεξί μου χέρι, με ανάγκασε να μάθω να σχεδιάζω και με το αριστερό. Μετά, βέβαια, έψαξα και έμαθα ότι το αριστερό μου ήταν στην πραγματικότητα το «κανονικό» μου χέρι, ενώ το δεξί, εκείνο που με ανάγκασαν να χρησιμοποιώ, όπως σε χιλιάδες άλλα παιδιά, μέχρι κάποια εποχή στην Ελλάδα. Ιδού, λοιπόν, μια πρώτη απόπειρα παραγωγής του αριστερού μου χεριού, με μια λογική συνδρομή από το δεξί μου, κυρίως στο χρώμα.





Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2017

Οι μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ επιβεβαιώνουν ότι η Ρωσία προσπάθησε να επηρεάσει τις αμερικανικές εκλογές


Νέα-Θέματα επικαιρότητας. Σύμφωνα με όσα αναφέρει μια νέα αποχαρακτηρισμένη έκθεση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν διέταξε "μια εκστρατείας επιρροής" το 2016 στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ με στόχο την υπονόμευση και τη δυσφήμιση της υποψήφιας των Δημοκρατικών, Χίλαρι Κλίντον.

Στην έκθεση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών τονίζεται χαρακτηριστικά: "έχουμε αξιολογήσει ότι ο Πούτιν και η Ρωσική κυβέρνηση είχαν μια σαφή προτίμηση για το πρόσωπο του εκλεγμένου προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ. Εκτιμούμε επίσης ότι ο Πούτιν και η ρωσική κυβέρνηση φιλοδοξούσαν να αυξήσουν τις πιθανότητες εκλογής του εκλεγμένου προέδρου Τραμπ, αμαυρώνοντας την υποψία των Δημοκρατικών, Χίλαρι Κλίντον"

White Tower